۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۰۷۶۱
با حضور قائم مقام حوزه علمیه کشور؛

نشست شورای حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

جلسه ماهانه شورای حوزه علمیه مازندران فردا با حضور قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه کشور در قائمشهر برگزار می شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام جواد قنبری، معاون حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جلسه شورا و مدیران مدارس علمیه استان در قائمشهر خبر داد.

وی با بیان این که این جلسه فردا سه شنبه به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار خواهد شد، افزود: در این جلسه حجت الاسلام غفوری، قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه کشور حضور خواهد داشت.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: در این جلسه مهم ترین مباحث پیش روی حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید از سوی مدیر و معاونان حوزه علمیه استان برای اجرا در سطح مدارس علمیه تبیین خواهد شد.

وی با بیان این که امسال بیش از 25 مدرسه علمیه فعالیت علمی خود را به طور رسمی همزمان با سراسر کشور آغاز کردند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه از پایه اول تا دهم در مدارس علمیه مازندران مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند. 

معاون اداری مالی حوزه علمیه مازندران همچنین خاطرنشان کرد: جلسه شورای استانی حوزه علمیه استان نیز فردا شب با حضور اعضای شورا و همچنین آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای حوزه علمیه استان در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که جلسه شورای حوزه علمیه استان هر ماهه به منظور بررسی مسائل و مشکلات پیش روی مدارس علمیه و همچنین ارائه راه کارهای لازم برای رفع مشکلات برگزار می شود، تصریح کرد: در این جلسه نیز قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه کشور به منظور تصمیم گیری های مناسب و عملیاتی تر حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به این که اعضای شورای حوزه علمیه مازندران هر ماه به منظور بررسی آخرین وضیت شاخص های علمی و آموزشی مدارس علمیه استان جلسه مستمر برگزار می کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار مدیریت های استانی تاکنون بیش از 45 جلسه شورا با حضور اعضا برگزار و مصوبات بسیار ارزشمندی نیز برای رشد و توسعه مدارس علمیه استان به تصویب رسیده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت شاخص های علمی، آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه مهم ترین دغدغه های اعضای شورای حوزه علمیه استان است، تصریح کرد: علیرغم همه محدودیت های اعتباری در حوزه، خوشبختانه اقدامات و مصوبات شورای حوزه علمیه استان موجب تقویت کمی و کیفی مدارس علمیه مازندران را فراهم آورده است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که  از همه ظرفیت های موجود برای تقویت مدارس علمیه استان استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه با همکاری مسؤولان و مدیران مدارس علمیه مازندران شاهد رشد بسیاری از شاخص های کمی و کیفی مدارس علمیه استان هستیم.

وی با بیان این که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند مراکز حوزوی است، خاطرنشان کرد: رشد بی حد و حصر ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در کشور ضرورت تقویت حوزه های علمیه به عنوان ناشران دین در جامعه بیشتر کرده است.

معاون اداری مالی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز معارف دینی مهم ترین نیاز جامعه برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: تنها مراکزی که توان و ظرفیت گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه را دارند، حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که دشمنان از رشد و گسترش مراکز دینی و حوزوی نگران و عصبانی هستند، گفت: آنها این مراکز را مهم ترین سد در برابر تحقق خواسته ها و نقش های شوم خود می دانند و به همین دلیل تلاش می کنند جایگاه این مراکز را در جامعه اسلامی خدشه دار کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و علما در تاریخ خالصانه همه توان خود را در جهت تقویت اسلام و انقلاب به کار گرفتند که امروز شاهد عزت و عظمت اسلام و انقلاب در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در گسترش رسالت نبوی در جامعه اسلامی به نحو مطلوب وظیفه خود را انجام دادند.

حجت الاسلام قنبری فعالیت های دینی و علمی حوزه های علمیه را مانع از گسترش اندیشه های انحرافی و بدعت ها در جامعه دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره همچون سدی مستحکم در برابر شبهه افکنی های دشمنان اسلام شیعی بوده اند./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات