۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۳۰۶۶۳
امام جمعه بجنورد:

شهدا بزرگ‌ترین سرمایه نظام اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهدا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه نظام اسلامی و قوی‌ترین پشتوانه‌ برای تعالی جامعه دینی هستند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با خانواده شهدا، با اشاره به مقام شامخ شهدای اسلام، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌ای بزرگ برای هر جامعه مترقی هستند.

وی با یادآوری ایثارگری شهدا از بدو نزول اسلام تاکنون، افزود: اسلام در مکه مکرمه و مدینه منوره با فداکاری و جان‌فشانی شهدا پا گرفت و رشد کرد؛ به‌گونه‌ای که این شهدا تمام هستی خود را فدای عقیده، آمال و اندیشه‌های الهی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگرچه مسلمانان در ابتدای ظهور اسلام در مکه متحمل شکنجه‌ها و سختی‌های فراوانی شدند اما پیامبر اکرم (ص) در این 13 سال جنگی نداشت؛ ازاین‌رو بحث شهید و شهادت بعد از هجرت مسلمانان به مدینه و در غزوات پیامبر گرامی اسلام مطرح شد که از آن جمله می‌توان به 14 شهید جنگ بدر اشاره کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه شهدا اراده و پشتوانه قوی برای تعالی جامعه است، اضافه کرد: وقتی امام و زعیمی رهبری شهدا و جنگ را بر عهده می‌گیرد، فرهنگ شهید و شهادت جایگاه والاتری به دست می‌آورد که ما این موضوع را در مورد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عینه دیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهدا بزرگ‌ترین سرمایه الهی برای نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و جانبازان هم جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی دارند و باید بیش از پیش قدردان این بزرگواران باشیم./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات