۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۹۱۹
دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی:

موکب آذربایجان در شلمچه و سامرا مستقر می‌شود

استوارآذر گفت: همزمان با ایام عزاداری و سوگواری اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) دو موکب آذربایجان شرقی در شلمچه و سامرا مستقر خواهد شد.
کربلای معلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن استوارآذر، دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی امروز در نشست اعضای ستاد در تبریز با اشاره به این‌که سال گذشته 54 هزار و 569 نفر از استان آذربایجان شرقی با 658 دستگاه اتوبوس وارد کشور عراق شدند، اظهار داشت: زائران اربعین استان از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

وی با بیان این‌که امسال پیش‌بینی می‌شود استقبال مردم استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش یابد، خاطرنشان کرد: امسال امکان اعزام زائران اربعین حسینی استان از مرز خسروی به عتبات عالیات نیز فراهم شده است که این مسأله تردد زائران را تسهیل خواهد بخشید.

استوارآذر با اشاره به این‌که ارایه خدمات رفاهی به زائران اربعین از سوی موکب استان صورت خواهد گرفت، گفت: همزمان با ایام عزاداری و سوگواری اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) دو موکب آذربایجان شرقی در شلمچه و سامرا مستقر خواهد شد که هزینه این موکب‌ها از سوی خیرین و نیات واقفان خیراندیش تأمین می شود.

دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی با بیان این‌که ارائه خدمات موکب ها از پنجم تا 25 آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد، گفت: امکان خروج از چهار مرز برای زائران اربعین حسینی ابلاغ شده است و زائران آذربایجان شرقی می توانند از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند.

همچنین علی داداش زاده، رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان در سخنانی با بیان این‌که علاوه بر موکب‌های سامرا و شلمچه، دو موکب از سوی ستاد ملی اربعین به همت شهرداری تبریز در کربلا برپا خواهد شد، گفت: با توجه به خواهر خواندگی بین دو شهر تبریز و کربلا شهرداری تبریز موکبی در نزدیکی کربلا برپا خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تامین غذای روزانه 27 هزار نفر برای آذربایجان شرقی تکلیف شده است، ادامه داد: امسال تمامی موکب ها از سوی ستاد ملی اربعین شناسنامه دار شده اند که از 11 موکب استان آذربایجان شرقی گواهی هشت موکب صادر شده است. علاوه بر این ها تامین دو هزار پتو برای داخل حرم نیز از آذربایجان شرقی درخواست شده است.

علی اکبر دانشور، مسؤول موکب ستاد اربعین آذربایجان شرقی در شهر شلمچه در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 720 هزار نفر از مرز شلمچه وارد شده بودند که 120 هزار نفر از این زائران غیر ایرانی بودند، ضمن این‌که برای 400 هزار نفر وعده غذایی صبحانه، نهار و شام ارائه شد.

وی با بیان این‌که تمامی امکانات و منابع مالی به صورت کمک های مردمی جمع آوری شده و تنها درخواست موکب تامین نیازمندی های تخصصی از سوی دستگاه های اجرایی است، گفت: اسقبال زائران ایرانی و غیرایرانی از خدمات ستاد اربعین استاد در سال گذشته نشان می دهد که امسال رسالت سنگینی بر عهده داریم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات