۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۷۶۵
دبیر سوگواره ملی مهر محرم :

رشد و اعتلای فرهنگ عاشورائی در فضای مجازی

قدس پور گفت: رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر عاشورایی از اهداف محوری برگزاری جشنواره است.ربات تلگرامی اربعین طراحی شد تا شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین عکس ارسال کنند.
مهر محرم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، نشست خبری دهمین سوگواره ملی ،سومین سوگواره بین المللی مهر محرم و همچنین سومین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال "مهر محرم" امروز 12 مهر در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور میثم قدس پور دبیر اجرایی مسابقه بین المللی مهر محرم و دکتر حمیدضیائی پرور، معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد برگزار شد.

میثم قدس پور، مدیر موسسه فرهنگی «موج فرهنگ» و دبیر سوگواره ملی مهر محرم در سخنانی در این نشست در بیان اهداف برگزاری این سوگواره گفت: رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مشتاقان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر عاشورایی، همگرایی و هم‌افزایی ملی بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال به ویژه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تحکیم پیوند بین دین، هنر، رسانه و گسترش و ترویج فرهنگ نورانی نماز به ویژه نماز پرصلابت ظهر عاشورا، فرهنگسازی استفاده بهینه از ابزار رسانه‌های دیجیتال با تشویق به تولید محتوای پاک و اصیل و همچنین گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگ عاشورایی و کمک به انتشار گسترده تر آثار از اهداف برگزاری سوگواره ملی مهر محرم است.

وی همچنین در مورد بخش های مسابقه گفت: سه بخش هنرهای دیجیتال شامل فیلم کوتاه سه دقیقه ای شامل: (داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ، پویانمایی، تجربه "تلفن همراه")، عکس شامل: (تک عکس حرفه ای، مجموعه عکس، تجربه، "تلفن همراه")، رسانه های برخط شامل:( تارنماهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی) و بخش نرم‌افزارها شامل:( نرم افزارهای چندرسانه ای، هوشمند و همراه و بازی ها) از بخش های مسابقه است.

قدس پور در مورد موضوعات مسابقه توضیح داد: موضوعات «مراسم و آیین‌های عزاداری محرم در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان با محوریت موضوع سلام»، «اندیشه و فرهنگ حسینی»، «نمادها و اشارت های عاشورای حسینی»، «نماز ظهر عاشورا»، «راهپیمایی اربعین حسینی و زوایای پیدای و پنهان رسانه ای از این سفر زیارتی عظیم» و «خادمان حسینی» موضوعات محوری مسابقات امسال است.

وی همچنین  با اعلام اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره در سمنان قرار دارد ، در مورد گاه شمار سوگواره ملی محرم و سومین سوگواره بین المللی مهر محرم گفت: آخرین مهلت ارسال اثر در بخش رسانه های برخط و نرم افزارها 15 آبان 96، آخرین مهلت ارسال اثر در بخش هنرهای دیجیتال سی ام آبان 96، اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بخش رسانه های برخط و نرم افزارها آذرماه 96 در تهران، اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بخش هنرهای دیجیتال بهمن ماه 96 در سمنان خواهد بود.

قدس پور تاکید کرد: بخش داوری مردمی سوگواره مهر محرم از همه بخش ها برایمان مهم تر است، اینکه مردم تشویق شوند تا در مسابقه شرکت کنند.

وی از راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین تلگرام مختص سوگواره خبر داد و گفت: رباتی را طراحی کرده ایم تا مردم بتوانند در راهپیمایی اربعین عکس هایی که گرفته اند را برایمان ارسال کنند. در بخش اینستاگرام چون استقبال جوان ها از این شبکه اجتماعی زیاد است امسال برنامه ای را در نظر گرفتیم تا عکس هایی که به دبیرخانه ارسال می شود در صفحه اینستاگرام مهر محرم درج شوند و عکسی که بیشترین تعداد لایک را بگیرد، برتر شناخته می شود.

وی همچنین توضیح داد: موضوعاتی مانند محافل قرآنی، قرآن و عاشورا از موضوعاتی است که در سال‌های آتی از آنها استقبال خواهیم کرد.

قدس پور توضیح داد:نفرات برتر مسابقه به سفر عتبات عالیات اعزام می شوند و سازمان فرهنگ و ارتباطات و سازمان اکو در برگزاری این سوگواره با ما همکاری می کنند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات