۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۷۴۹
امام جمعه بجنورد:

پیشرفت کشور درگرو توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز امروز برای توسعه است، گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، باید در حوزه ارتباطات و فناوری فعالیت بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل فناوری و اطلاعات استان، اظهار داشت: در دنیایی که به‌سرعت در حال پیشرفت علم است، باید به‌روز باشیم تا در حل مشکلات درونی و خارجی موفق‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز امروز برای توسعه است، افزود: اگر ارتباطات و فناوری‌های روز دنیا را در کشور توسعه دهیم، بسیاری از موانع سد راه دولت‌ها و مردم برداشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر در زمینه‌های الکترونیکی پیشرفت حاصل شود، در آینده می‌توانیم دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک را بدون مشکل راه‌اندازی کنیم تا دغدغه‌ها و مشکلات مردم در این زمینه‌ها کمتر شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: تولید علم و پیدا کردن راه‌های میان‌بر با اتکا به نیروهای متفکر داخلی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است؛ ازاین‌رو باید همه افراد در هر منصبی که هستند، نسبت به این موضوع احساس مسؤولیت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به سن و قدمت استان خراسان شمالی، متأسفانه در این استان در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه ارتباطات و فناوری‌های روز دنیا، کمتر اقدام شده که ضروری است مسؤولان تلاش بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروزه کشورهای غربی دنیای مجازی را به دنیای واقعی تبدیل کرده‌اند و بسیاری از فعالیت‌های مردم در فضای مجازی صورت می‌گیرد و به همین طریق بسیاری از هزینه‌های دولت‌ها و مردم کاسته شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی، افزود: ما باید با فراگیری علوم روز دنیا در برابر هجمه‌های دشمنان بایستیم و متقابلاً پاسخ آن‌ها را بدهیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرد تا بتوانیم بر روی پای خود بایستیم و با اتکا به دانشمندان جوان کشور به سطح خوبی از علوم روز دنیا برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه تأکید کرد: ما به‌اندازه‌ای که روستاییان به انقلاب و نظام اسلامی خدمت کرده‌اند نتوانسته‌ایم به آن‌ها خدمت کنیم؛ ازاین‌رو باید مسؤولان خدمت‌رسانی به روستاییان را بیشتر کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات