۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۲۹۷۳۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

قرآن و قیامت از مخلوقاتی هستند که هیچ شکی در آنها نیست

نماینده ولی فقیه قید «لاریب فیه» بودن را برای قرآن صادق دانست و گفت: وعده‌های قرآن، بیانات قرآنی و آنچه قرآن در درون خود دارد لاریب فیه است؛ از این رو لاریب فیه هر دو معنا را در خود دارد، هم قرآن حق است و هم آنچه را که آورده است حق و حقیقت است.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد با اشاره به عظمت قیامت در قرآن گفت: قیامت ظرف تحقق حقیقت قرآن است قیامت در واقع همین قرآن است بدی‌ها و خوبی‌ها و تمام وعده وعیدهایی را که مطرح کرده است همه در ظرف قیامت محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به صدق تعابیر مربوط به قیامت برای قرآن کریم افزود: تمام تعابیری که در قرآن راجع به قیامت است برای قرآن هم صدق می‌کند این است کتابی که در حقانیت آن هیچ تردیدی نیست و مایه هدایت تقواپیشگان است.

نماینده ولی فقیه در ادامه قید «لاریب فیه» بودن را برای قرآن هم صادق دانست و اظهار کرد: وعده‌های قرآن، بیانات قرآنی و آنچه که قرآن در درون خود دارد لاریب فیه است از این رو لاریب فیه هر دو معنا را در خود دارد هم قرآن حق است و هم آنچه را که آورده است حق و حقیقت است.

وی در ادامه با اشاره به آیه چهل و نه سوره کهف پیرامون تحقق رستاخیز و قیامت ابراز کرد: قرآن می‌فرماید کارنامه عمل شما در میان نهاده می‌شود آنگاه بزهکاران را از آنچه در آن است بیمناک می‌بینی و می‌گویند ای وای بر ما این چه نامه‌ای است که هیچ کار کوچک و بزرگی را فروگذار نکرده است جز اینکه همه را به حساب آورده است.

این استاد تفسیر در ادامه اضافه کرد: در قیامت کتاب نامه اعمال هر کسی جلوی او گذاشته می‌شود مجرمین از آنچه پیش آمده است نگران و ترسناک هستند مجرمین می‌گویند ای وای بر ما خداوند هیچ چیز ریز و درشتی را رها نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به عکس العمل‌های مجرمان در قیامت به هنگام مشاهده نامه اعمال خود تاکید کرد: آنها از دیدن تمام امور کوچک و بزرگ اعمال خود هم تعجب می‌کنند و هم ناراحت و ملول می‌شوند زیرا هر عملی را که انجام داده‌اند تجسم و باطن آن را در صحنه قیامت می‌بینند و شرمسار و آزرده می‌شوند.

وی در پایان گفت: کسانی در دنیا هستند که تا قیامت اتفاق نیفتد باور نمی‌کنند حضرت امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه از کسانی صحبت می‌کند که در همین دنیا به طور کامل قیامت را می‌بینند و آن را یقین و باور دارند این ما هستیم که باید ببینیم به کدام یک از این دو فرقه نزدیک‌تر هستیم./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات