۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۲۹۳
استاد حوزه خواهران عنوان کرد؛

پاسداری بانوان از قیام عاشورا با حفظ حجاب و عفاف

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که امام حسین(ع) برای احیای واجباتی مانند نماز و حجاب و عفاف قیام کردند، گفت: بانوان با حفظ حجاب و عفاف می توانند پاسدار قیام عاشورا باشند.
قیام عاشورا کربلای معلی در روز عاشورای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم وفادار امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که متأسفانه امروزه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه کمرنگ شده است، گفت: حجاب سیره اخلاقی امام حسین(ع) و زنان عاشورایی است؛ زنان اصحاب امام حسین(ع) با دیدن بزرگ ترین مصیبت های عالم باز از حجاب و عفاف به عنوان واجب الهی غافل نشدند و باید دقت کرد که حجاب سیره اخلاقی امام حسین(ع) برای اصلاح امت رسول الله است.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا به خواهران و به دخترشان فاطمه توصیه کردند که اگر من کشته شوم، گریبان چاک نزنید، صورت مخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده مگویید» که این سخن حضرت نشان از علاقه ایشان به حفظ حریم ها حتی پس از شهادت دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام سجاد(ع)  نیز در مسیر حرکت کاروان اسراء به عنوان امام بعد از امام حسین(ع) تا می‌توانست، مراقب حفظ شؤون بانوان بود و در کوفه به ابن زیاد فرمودند« مرد مسلمان و پاکدامنى را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی».

وفادار ادامه داد: همچنین سید بن طاووس نقل می کند که در شب عاشورا امام حسین(ع) در گفت ‌و گو با اهل بیت خود آنها را به حجاب و عفاف و خویشتن‌دارى توصیه کرد و در روز عاشورا وقتى زینب کبری، بی‌طاقت شد و به صورت خود زد، امام به او فرمود«آرام باش، زبان شماتت این گروه را نسبت به ما دراز مکن».

وی افزود: ام کلثوم(ع) نیز در هنگام حرکت کاروان اسراء به ماموران بردن اسراء فرمود«وقتى ما را وارد شهر دمشق می‌کنید از دری وارد کنید که تماشاچى کمترى داشته باشد و از آنان درخواست کرد که سرهاى شهدا را از میان کجاوه‌هاى اهل‌بیت فاصله بدهند تا نگاه مردم به آنها باشد و حرم رسول‌ الله را تماشا نکنند و فرمود از بس که مردم ما را در این حال تماشا کردند، خوار شدیم».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: از اعتراض‌هاى شدید حضرت زینب(س) به یزید، این بود که« اى یزید، آیا از عدالت است که کنیزان خود را در حرمسرا پوشیده نگاه داشته‌اى و دختران پیامبر را به صورت اسیر شهر به شهر می‌گردانی، حجاب آنها را هتک کرده، چهره‌هایشان را در معرض دید همگان قرار داده‌اى که دور و نزدیک به صورت آنان نگاه می‌کنند».

وفادار اظهار کرد: این رفتار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نشانه تقید و پایبندی ایشان به حجاب و عفاف حتی در روز عاشورا و در سخت ترین معرکه است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که تمام بانوان اصحاب امام حسین(ع) از جمله حضرت زینب(س) برای اینکه دشمنان صورت شان را نبیند هنگام سخن گفتن و حرکت، آستین خود را در جلوی صورت خود نگه می داشتند، گفت: در کوفه نیز یکی از بانوان کوفی که حضرت زینب(س) را می شناخت برای آنها مقداری چادر و روبند از پشت بام به داخل کوچه ریخت.

وفادار با تأکید بر این که چشم هیچ نامحرمی تا قبل از عاشورا بر چهره اهل بیت پیامبر(ص) نیفتاده بود، یادآور شد: بر این اساس یک بانوی محب امام حسین(ع) با حفظ حجاب و عفاف و رعایت حریم میان محرم و نامحرم سعی می کند که قیام عاشورا را در جامعه زنده نگه داشته و به صورت عملی به آرمان هایی که امام حسین(ع) برای آن شهید شدند پایبند باشد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات