۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۲۹۰۶۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حضرت ابوالفضل امام زمانش را تنها نگذاشت

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: مهمترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) این بود که با وجود امان‌نامه‌ای که از شمر داشت، امام زمانش را تنها نگذاشت.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در تاسوعای حسینی(ع) در هیأت حسین جان(ع) با توصیف ویژگی‌های والای شخصیتی حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: نقل شده است که حضرت عباس(ع) بسیار نیرومند و زیباروی بود و وقتی سوار بر اسب می‌شد، تنومندی ایشان جلوه بسیاری داشت.

وی در در ادامه درخصوص ویژگی‌های باطنی و معنوی حضرت عباس(ع) افزود: درباره حضرت ابوالفضل(ع) گفته شده ایشان فقیه بوده‌اند و کسی که به این درجه می‌رسد، شناخت عمیقی از دین دارد و با همه وجودش دین را درک می‌کند.

امام جمعه قزوین به توصیف شأن علمی حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: در روایات آمده همانا عباس فرزند على(ع)، علم را چون غذا در كودكى از پدرش وارد جانش نموده است و عالمی ربانی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: نقل شده در کربلا شمر به اردوگاه سپاه امام حسین(ع) نزدیک شد و فریاد برآورد کجایند خواهرزادگان ما حضرت عباس(ع) و برادرانش در نزد اباعبدالله‌الحسین(ع) نشسته بودند حضرت ابوالفضل(ع) جوابی به ندای شمر نمی‌داد اما اباعبدالله‌الحسین(ع) به حضرت عباس(ع) فرمودند او را اجابت کن اگر چه فاسق باشد.

وی در ادامه افزود: حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانش بیرون آمدند و گفتند چه می خواهی شمر به آن‌ها گفت ای خواهرزادگان من، شما در امان هستید من برای شما ازعبیدالله امان گرفته‌ام اما عباس(ع) و برادرانش متفقاً گفتند خدا تو و امان تو را لعنت کند، ما امان داشته باشیم و پسر دختر پیامبر(ص) امان نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ابراز کرد: امام صادق(ع)می‌فرماید عموى ما، عباس، داراى بصیرت و ایمانى راسخ بود، همراه با امام حسین علیه‌السلام جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید.

امام جمعه قزوین در پایان اظهار کرد: امام سجاد(ع) در بزرگی و عظمت جایگاه حضرت عباس(ع) می‌فرمایدخدا رحمت کند عمویم عباس را که ايثار کرد و امتحان خوبي داد و همه شهدا به مقام ایشان در روز قیامت قبطه می‌خورند./873/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات