۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۹۴۸
امام جمعه موقت اهواز:

بیکاری از منکرات جامعه است

امام جمعه موقت اهواز بیکاری را منکر و ایجاد شغل را معروف جامعه امروزی دانست و گفت: اشتغال معروفی است که باید مسؤولان انجام دهند و بالا رفتن سن ازدواج نتیجه بیکاری است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا، مخالفان را به تقوا دعوت کرد اما نپذیرفتند؛ از این رو هر قدر که با تقواتر باشیم به سالار شهیدان نزدیک تر خواهیم بود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: منافقان در ۷ مهرماه ۱۳۶۰ حجت الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد از روحانیان مبارز و انقلابی را به شهادت رساندند که بسیار مورد علاقه مردم خراسان،‌ مورد توجه امام راحل و از همرزمان رهبر انقلاب در مشهد بود.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه شک و شبهه ای در تروریست بودن منافقین وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها با وجود سر دادن شعارهای حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، اما این تروریست ها را در بهترین اماکن سکنی دادند که خود رسوایی بزرگی برای دولتمردان آمریکایی به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه فردا روز بزرگداشت مولوی است، عنوان داشت: آنهایی که بحث ملی گرایی منهای دین را مطرح و تصور می کنند که افتخارات ایران منهای اسلام است باید بدانند با برداشتن آیات و روایات از اشعار مولانا، سعدی، حافظ و فردوسی دیگر افتخاری برای ما نمی ماند و این شعرا آنچه دارند از سفره قرآن کریم به دست آورده اند.

وی با اشاره به ۱۰ مهرماه و روز تجلیل از اسرا و مفقودین افزود: آزادگان عزیز برای خود افتخارآفرین شده و برای ملت ایران عزت  و سربلندی را به دست آوردند و شکنجه ها را با صبر و استقامت تحمل کرده و برگ زرین دیگری را در دفتر پرافتخار دفاع مقدس ثبت کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در ۱۲ محرم اهل بیت(ع) اسیرانه وارد کوفه شدند، ابراز داشت: حضرت زینب و امام زین العابدین راه شهدای کربلا را ادامه داده و پیامشان را به گوش جهانیان رساندند تا بدانیم که راه و پیام شهدای انقلاب، ترور، دفاع مقدس و مدافعان حرم باید ادامه یابد.

خطیب نمازجمعه اهواز با تجلیل از شهدای نیروی انتظامی توجه مسؤولان به نیروی انتظامی و تأمین خواسته ها و نیازهایشان را ضروری  دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان داشت: شهدا راه را به ما نشان می دهند چرا که راهشان صبر و استقامت، عزت، سربلندی و عدم تسلیم در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که واجبات دیگر را اقامه می کند و در این باره باید معروف و منکر را تشخیص داد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بیکاری منکر امروزی جامعه ما است، تصریح کرد: اشتغال معروفی است که باید مسؤولان انجام دهند و بالا رفتن سن ازدواج نتیجه بیکاری است و این بیکاری مفاسد بسیاری را به دنبال دارد.

خطیب نمازجمعه اهواز ایجاد شغل، فرصت دادن به سرمایه گذاران و کارآفرینان و اهتمام به کارگروه رفع موانع اقتصادی را از سوی مسؤولان خواستار شد و گفت: آیت الله موسوی جزایری در همایش امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت که در بحث اشتغال نباید جلوی سرمایه گذاران مانع تراشی شود زیرا با چنین کارهایی سرمایه گذار پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در خوزستان برای سرمایه گذار مشکل ایجاد می کنند در حالی که سایر استان ها استقبال بی نظیری از آنها دارند.

وی با بیان اینکه عبادت بزرگ امروزی در جامعه ایجاد شغل است، تصریح کرد: تولید باید رونق یابد تا اشتغال شود و جوان امروزی بدون شغل ازدواج نمی کند؛ از این رو بالا رفتن سن ازدواج به فرهنگ منفی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز اعتیاد و بالا رفتن آمار طلاق را دیگر منکرات جامعه بیان کرد و افزود: نه تنها حوزه ها و مسؤولان فرهنگی بلکه مسؤولان اجرایی در ایجاد شغل تلاش مضاعفی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه اهواز ایجاد شغل را عبادت برشمرد و گفت: ایجاد شغل یعنی دور کردن کردن جوان از گناه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به و فعالیت های صورت گرفته برای ایجاد و آماده سازی زیرساخت ها در سفر اربعین اشاره و بیان کرد: زائران از مجاری قانون برای حضور در مراسم اربعین مشرف شوند.

وی در پایان انتخابات کردستان عراق را یک اقدام غیرقانونی مخالف با قانون اساسی عراق بیان کرد و افزود: چنین همه پرسی توطئه دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی است و مخالفت آمریکا با چنین رفراندومی را قبول نداریم./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات