۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۷۴۴
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

مؤمن حقیقی در برابر دشمن گردن کج نمی کند

استاد سطح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: بزرگان مراجع، مسؤولان، مجلس و دولت باید کاری کنند که معارف اسلام و تشیع از حوزه به مردم برسد.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری روز هفتم محرم در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند اگر مردم بدانند شناخت و باور به خدا چه اثرات و فضائلی دارد به خداوند معرفت پیدا کرده و هرگز گردن به سوی دشمنان خدا گردن نمی کشند.

وی افزود: شاید وضع کفار خوب بوده و دارای زرق و برق دنیوی باشند اما کسی که خدا را باور داشته باشد و خدا بین است هرگز به سوی دشمنان خداوند متعال نمی رود، بسیاری ادعاهایی دارند اما ملاک خداباوری بر اساس فرموده امام ششم این است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمن به خداوند در برابر دشمن هرکس که می خواهد باشد گردن کج نمی کند، اظهار داشت: مؤمن به خدا برای تمام دنیا و ما فیها به اندازه خاکی که بر آن قدم می گذارد ارزش قائل نیست.

وی ادامه داد: مؤمنان لذتی از ارتباط با خداوند و زندگی می برند که دنیا برای آن ها همانند بهشت می شود، معرفت به خدا سبب می شود که در هر وحشت و سختی خداوند متعال انیس انسان باشد و تمام در تمام تنهایی ها همراه او است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که خداوند چراغ راه مؤمنان در ظلمات دنیا است، ابراز داشت: بزرگان مراجع، مسؤولان، مجلس و دولت باید کاری کنند که معارف اسلام و تشیع از حوزه به مردم برسد.

وی عنوان کرد: مردم بسیار نیازمند معارف هستند و کمبود ابلاغ این معارف مشاهده می شوند، مردم خوبی داریم که نیازمند معارف هستند، همه گرفتاری های بشر به دلیل کم بودن باور به خداوند متعال و قیامت است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از بریدن سر امام حسین(ع) تا محسن حججی و تا فسادهای اخلاقی ناشی از عدم باور به خداوند است، ظاهربینی وجود دارد اما زیربنا را نمی بینیم؛ مردم ما در بین جهانیان نخبه به شمار می روند اما باز هم جای کار وجود دارد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات