۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۷۲۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی:

مجالس عزاداری امام حسین اعلام همدردی با صاحب‌الزمان است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) اعلام همدردی با صاحب‌الزمان(عج) و اهل بیت(ع) برای کشته شدن انسانیت است.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدسجاد علم‌الهدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه محرم که در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، گفت: امروز جنایات گروه‌های تکفیری در شبکه‌های رسانه‌ای و مجازی برای تبلیغات پخش می‌شود جنایات صورت گرفته در کربلا را برای ما قابل باورتر می‌کند.

وی افزود: جنایات صورت گرفته بر علیه خاندان رسول خدا(ص) در کربلا نشان می‌دهد که انسان‌ها می‌توانند به چنان درجه‌ای از پستی برسند که حتی اصول اولیه انسانیت را زیر پا گذاشته به طفل شیرخوار هم رحم نکنند و او را به شهادت برسانند، و این عطش وحشی‌گر آنان حتی با کشتن هم ارضا نشده و بر اجساد شهداء اسب بدوانند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی اظهار داشت: امام حسین(ع) باید خانواده و طفل شیرخوار خود را هم به کربلا می‌بردند تا نشان دهند که طرفداران یزید چه درجه‌ای از پستی و حیوانیت را دارند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: در این بخش بحث امام حسین(ع) فراتر از دین بود؛ چراکه حمله لشکر عمرسعد به زنان و کودکان بی‌دفاع وجدان انسانی این جماعت را به چالش کشید.

وی با بیان اینکه ما شیعیان همواره باید درباره مباحث اعتقادی خود کار کنیم، عنوان کرد: دین آمده که انسانیت انسان را در ابعاد مختلف نظیر عدالت، انصاف، مروت، مهربانی، محبت و .... رشد داده و فطرت الهی او را بیدار کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: شاید یکی مثل شمر ظواهر دین را به خوبی رعایت کند حتی اهل مستحبات هم باشد اما از مغز دینداری و انسانیت چیزی نداند در نهایت به جایی می‌رسد که قربه الی الله امام حسین(ع) را به شهادت رسانده و بدون اینکه پشیمان شود می‌گوید اگر من برای آخرتم ذخیره‌ای داشته باشم حضور در کربلا و کشتن امام حسین(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در پایان خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) اعلام همدردی با صاحب‌الزمان(عج) و اهل بیت(ع) است؛ واقعیت مصیبت امام حسین(ع) را زمان کهنه نمی‌کند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات