۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۵۳۸
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام حسین برای حفظ دین واقعی پیامبر اسلام قیام کردند

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زمان امام حسین (ع) مسلمانی بود اما دین واقعی در حال نابودی بود بنابراین ایشان برای حفظ دین واقعی پیامبر اسلام(ص) قیام کردند.
احلی من العسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در همایش «احلی من العسل» که مصادف با ششم محرم همزمان با سراسر کشور به همت اداره اوقاف و امور خیریه تهران در امامزاده حسن(ع) برگزار شد، با تسلیت ماه محرم، گفت: روز غدیر بسیاری با امیرمومنان امام علی(ع) بیعت کردند اما سپس آن را به فراموشی سپردند.

وی افزود: روز عاشورا امام حسین(ع) بیعت را از یاران خود برداشتند که آنها بروند اما آنان بر وفای خود در بیعت به ایشان باقی ماندند.

حجت الاسلام متقی ادامه داد: یکی از این یاران قاسم بن الحسن(ع) بودند که در دامن امام حسین(ع) بزرگ شده بودند، ایشان درباره مرگ در راه امام از تعبیر «شیرین‌تر از عسل» استفاده کردند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وصیتنامه شهید حججی، بیان داشت: این شهید بزرگ از خداوند خواسته بود که به او نظر کرده و برای دو بار شهید شوند.

حجت الاسلام متقی اظهار داشت: زمان امام حسین (ع) مسلمانی بود اما دین واقعی در حال نابودی بود بنابراین ایشان برای حفظ دین واقعی پیامبر اسلام(ص) قیام کردند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه  امروز هنوز عاشورا پابرجاست، گفت: شهید آوینی از اندیشمندان معاصر می گوید روز عاشورا هنوز به شب نرسیده یاران عاشورایی امام حسین(ع) پای به عرصه خاکی گذاشته و خود را به صحرای کربلا می رسانند.

وی افزود: شهید حججی عاشق شهادت بود بنابراین خود را همچون حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) به عاشورا و کربلا می رساند.

حجت الاسلام متقی ابراز کرد: ما در زیارت وارث خطاب به شهدای کربلا می گوییم ای کاش ما هم با شما بودیم و شهید می شدیم شهدای مدافع حرم نشان دادند در وانفسای جذابیت‌های امروزی دنیا باز هم می شود خود را به کربلا رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اطاعت از نائب امام زمان(عج) می تواند موفقیت ما را برای رسیدن به کربلا تضمین کند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات