۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۲۸۴۳۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بدحجابی عامل گمراهی هزاران جوان بی گناه است

استاد و مفسر قرآن کریم با بیان اینکه جهنم نتیجه اعمال بشر است، گفت: آنانی که با بدحجابی هزاران جوان را به کام گمراهی می‌کشانند باید از عذاب خداوند بیمناک باشند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم،سه شنبه شب 4 مهرماه در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تهران پارس برگزار شد، گفت: تاسی به سیره اهل بیت(ع) ضامن سعادت و نجات بشر از گمراهی و شقاوت است.

وی با بیان اینکه امامت یک نور جاری است، ابراز کرد: همه انسان‌ها در همه زمان‌ها می‌توانند به این جریان نوری متصف باشند و هیچ عذری در قیامت برای کسانی که آنان را انکار کردند قابل پذیرش نیست بنابراین اگر انسان سعادت دنیا و آخرت را بخواهد راهی غیر از تبعیت از اولیای الهی ندارد.

حجت السلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه صراط مستقیم راه اهل بیت(ع) است، بیان داشت: راهی غیر از آن چیزی جز شقاوت و بدبختی نیست خداوند می‌فرماید: کلام پیامبر(ص) و اولیای الهی بیدار کننده است برای کسی که بخواهد؛ انسان سعادتمند مطیع کلام اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه درباره فاسقان گفت: فاسقان شامل کسانی که اهل قطع رحم، نقض پیمان، متکبران، حسودان و سایر رذائل اخلاقی که در قرآن ذکر شده، می‌شود و از دایره انسانیت خارج هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان اختیار داده تا بهشت و جهنم را خود انتخاب کند، عنوان کرد: سعادت و شقاوت اخروی در گرو انتخاب انسان است کسانی که از دستورات الهی پیروی کرده سعادتمند در غیر این صورت در زمره لشکر طاغوتیان قرار می‌گیرند و در تاریکی همانند حیوان زندگی خواهند کرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه جهنم نتیجه اعمال بشر است، گفت: آنانی که با بدحجابی هزاران جوان را به کام گمراهی می‌کشانند باید از عذاب خداوند بیمناک باشند و این را بدانند که خداوند مهربان و بخشنده است و کسی که از رحمت خداوند ناامید باشد کافر است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات