۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۰۶۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

انتقال ارزش‌های اصیل دینی نیازمند مطالعه دقیق و افزایش بصیرت است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل دینی در جامعه، گفت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل دینی نیازمند مطالعه دقیق و افزایش بصیرت است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب نوورود حوزه علمیه استان، با تأکید بر ضرورت مسلح شدن به سلاح علم و دانش در سایه مطالعه فراوان، اظهار داشت: افزایش بصیرت دینی فقط با مطالعه فراوان و درست میسر می‌شود.

وی افزود: انتقال و تبیین مفاهیم و اندیشه‌های اصیل دینی و اسلامی جز با مطالعه فراوان و مجهز شدن به دانش و آگاهی روز مقدور نیست؛ ازاین‌رو لازم است طلاب و روحانیان دامنه مطالعات خود را افزایش داده و مطابق با دانش روز جامعه پیش بروند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در این برهه از زمان که استکبار جهانی با تمام توان و امکانات خود کمر همت بر نابودی اسلام عزیز بسته و در پی تغییر ارزش‌های اصیل اسلامی است اگر به سلاح علم و دانش مجهز نباشیم نمی‌توانیم در مقابل این ابرقدرت‌های سخیف قد علم کنیم.

وی ادامه داد: باید با مطالعه دقیق و کامل در پی افزایش دانش و بصیرت باشیم تا بتوانیم با قدرت علم و آگاهی پاسخگوی شبهاتی که دشمنان اسلام به دین و اسلام محمدی وارد می‌کنند باشیم و به این طریق برنامه‌ها و نقشه‌های رذیلانه دشمنان را با شکست مواجه کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به طلاب و روحانیان، تصریح کرد: نباید دشمنان را دست‌کم گرفت اگر در پاسخ به سؤالات و شبهات ذره‌ای بی‌اطلاع باشیم آنها از فرصت استفاده کرده و برای کم‌رنگ کردن ارزش‌های اصیل اسلامی کل دین را زیر سؤال می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در حوزه‌های علمیه گرد هم آمده‌ایم تا حامی دین بوده و با دفاع از اسلام و ترویج و تبیین مبانی و آموزه‌های دینی رسالت خطیر حوزوی خود را به نحو احسن انجام دهیم که این مهم جز با مطالعه فراوان و افزایش بصیرت دینی مقدور نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: در این راستا باید با زبان حوزویان و روحانیان که به هنر تبلیغ مزین است از هر فرصتی برای ارتباط با مردم و تبیین و تبلیغ صحیح مفاهیم و اندیشه‌های دینی استفاده کنیم و هنر تبلیغ دین را در زمان و مکان خاصی محصور نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حالا که در مسیر کسب و تبلیغ علوم دینی قرار گرفته‌ایم باید با ذبح هواهای نفسانی و مادی خود، برای انتشار و ترویج آموزه‌های دینی و فقط در راه کسب رضای خداوند متعال گام برداریم تا شیرینی و حلاوت امر تبلیغ علوم دینی را با جان و دل بچشیم./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات