۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۲۷۶۶۱
رییس بنیاد فارِس المؤمنین:

امام حسین جوهر دین را حفظ کرد

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه امام حسین(ع) جوهر دین را حفظ کرد، گفت: اگر اشکالی در کارهای ما وجود دارد به خاطر کوتاهی خودمان است نه اینکه نعوذبالله امامان وظیفه خود را به درستی انجام نداده باشند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم عزاداری سوم محرم که شامگاه شنبه یکم مهر ماه 96 در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد در ادامه بحث اشراری که دین در دست آنها گرفتار شده بود، گفت: وجود نازنین امام علی(ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر می‌فرماید: دین اسیر دست اشرار شده است، اشراری که از سقیفه روی کار آمدند، امام حق را کنار گذاشته و خودشان رهبری امت را با تمام کمبودها، نقایص و جهالت‌ها به عهده گرفته‌اند و امت را به ذلالت کشاندند. اوج این ذلالت در دستگاه بنی امیه توسط معاویه و پسرش یزید بود.

وی افزود: اگر در آن زمان در مقابل گرفتاری دین، امام علی(ع) سکوت کرد به این علت بود که دین از بین نرود، همینطور در دوران امام حسین(ع) اگر امام سکوت می‌کرد و قیامی نداشت باز هم دین از بین می‌رفت. امام حسین(ع) برای نجات دین استراتژی قیام را کارساز دید.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین با بیان اینکه امام حسین(ع) شأن امامت خود را جاری و ساری کردن دین حق معرفی می‌کرد، گفت: امام حسین(ع) جوهر دین را حفظ کرد و اگر اشکالی در کارهای ما وجود دارد به خاطر کوتاهی خودمان است نه به این خاطر که نعوذبالله امامان وظیفه خود را به درستی انجام نداده باشند.

وی با اشاره به سیره یاران و اصحاب امام حسین(ع)، بیان داشت: لازم است ما نیز زندگی اصحاب واقعی امام حسین(ع) را مورد توجه قرار دهیم تا هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کرد در رکابش همان‌گونه حاضر باشیم به علت اینکه اگر خصوصیات آنها را نداشته باشیم راضی به جان‌فشانی نمی‌شویم و ایشان را ترک خواهیم کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه ابراز داشت: امام حسین(ع) در شأن اصحاب خود چنین می‌فرمایند که شایسته‌تر و وفادارتر از اصحاب خودم کسی را نمی‌شناسم، آنها حتی از مالک اشتر و تمام صحابی ائمه و انبیا برتر هستند، همچنین در زیارت ناحیه مقدسه نیز اصحاب امام حسین بهترین و بی‌نظیرترین یاوران و انصار خطاب می‌شوند.

وی افزود: در روایات وارد شده که برای برآورده شدن حاجات، برای هر یک از اصحاب امام حسین(ع) که در جنگ حاضر بودند ختم قرآن شود.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در ادامه با اشاره به مقام قمر بنی هاشم، اظهار داشت: برای قمر بنی هاشم نزد خداوند جایگاهی هست که همه شهدا در تمامی دوران نسبت به مقام و درجه ایشان غبطه می‌خورند. امام صادق(ع) ایشان را عبد صالح می‌نامند؛ مقامی که حضرت یوسف(ع) درباره آن از خداوند خواست که او را به صالحین ملحق کند و تمنای ملحق شدن به مقام قمر بنی هاشم را داشت.

حجت الاسلام علوی تهرانی در رابطه با مقام شهدا نزد خداوند متعال، بیان داشت: بر اساس روایات اولین خونی که از شهید بر زمین ریخته می‌شود تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) به یکی از اصحاب خود می‌فرمایند زمانی که غم و مشکل و گرفتاری داشتی و به گریه افتادی آن اشک را برای حسینم بریز تا اشکت آسمانی شود./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات