۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۲۷۲۲۰

همایش شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه برگزار شد

همایش شیر خوارگان حسینی با سخنرانی حجت الاسلام زهیر ثباتی و مداحی حسن شالبافان صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
همایش شیر خوارگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز با اجتماع مادران و  شیرخواران آنها در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم درس های روضه حضرت علی اصغر(ع) را برای مادران حاضر در جلسه تبیین کرد، گفت: اولین درس روضه حضرت علی اصغر(ع) برای ما رابطه عمیق و محبت آمیز امام حسین(ع) با حضرت رباب(س) است به گونه ای که امام حسین(ع) در یک شعر خطاب به حضرت رباب(س) می فرمایند«سوگند به خدا، من آن خانه ای را دوست دارم که رباب و سکینه در آن باشند» که این موضوع نشانه علاقه عمیق امام حسین(ع) به حضرت رباب(س) است و نشان می دهد که محبت میان زن و شوهر تنها نباید قلبی باشد بلکه باید در کلام نیز بیان شود.

وی دومین پیام روضه حضرت علی اصغر(ع) را درس استقامت در دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) پس از شهادت حضرت علی اصغر(ع) به درب خیمه گاه حضرت رباب(س) نرفتند و حضرت زینب(س) را صدا زدند که عده ای متأسفانه با برداشت غلط از این موضوع شأن و منزلت حضرت رباب(س) را به عنوان همسر امام تنزل داده و تصور می کنند که حضرت رباب(س) چون مادر است و بی تابی می کرد امام حسین(ع) ایشان را صدا نزدند در حالی که علت این موضوع این است که حضرت رباب(س) چون نخستن قربانی خود را به امام حسین(ع) تقدیم کرده بودند نمی خواستند امام زمان خود را شرمنده کنند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) سومین پیام روضه حضرت علی اصغر(ع) را برای مسلمانان مراقبت زن و شوهر در هر شرایطی از یکدیگر عنوان کرد و گفت: بر خلاف تصور غلطی که همگان دارند بعد از شهادت حضرت علی اصغر(ع) زمانی که امام حسین(ع) می خواستند حضرت علی اصغر(ع) را در پشت خیمه ها دفن کنند حضرت رباب(س) به پشت خیمه آمدند و نه تنها برای حضرت علی اصغر(ع) سوگواری نکردند بلکه حال امام حسین(ع) را از ایشان جویا شدند و فرمودند که«آیا شما سالم هستید».

لازم به ذکر است که این مراسم با مداحی حاج حسن شالبافان در وصف حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) به پایان رسید و بانوان با شعار«لبیک یا حسین» با آرمان های امام حسین(ع) و مکتب عاشورا تجدید میثاق کردند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات