۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۷۴۷
معاون حوزه علمیه ایلام:

سختگیری خانواده ها سبب بالا رفتن سن ازدواج شده است

معاون حوزه علمیه ایلام گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جوانان در امر ازدواج شده سخت گیری های بی اساس از طرف خانواده ها است؛ در حالی که دین اسلام به شدت این رفتار ها را نهی می کنند .
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام، اظهار داشت: در دین مبین اسلام خصوصیات یک همسر شایسته به طور کامل و صریح تبیین شده است.

وی افزود: باید در مرتبه اول ملاک های همسر شایسته را با توجه به متون اسلامی، علائق فردی و زمینه فرهنگی فرد طالب ازدواج شناسایی کرد که اولین پایه یک ازدواج موفق هم ترازی و همانندی زن و شوهر است.

حجت الاسلام سلیمی ابراز داشت: آمارهای جهانی بیانگیر این واقعیت است که هم ترازی زن و شوهر یک قاعده بین المللی در انتخاب همسر است و همه افراد مایلند همسری را برای خود انتخاب کنند که هم تراز خود باشد.

معاون آموزش حوزه ایلام خاطر نشان کرد: از مهمترین متغیرهای موثر در گزینش همسر در سطح جهانی و سراسر تاریخ، اعتقادات دینی است و باید توجه داشت که اختلافات در امور مذهبی سبب سخت شدن زندگی و وارد چالش و حتی طلاق خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع اگر زن و شوهر دارای اعتقادات یکسان مذهبی و دینی باشند و در زندگی تقوا و ایمان را اولویت اول خود قرار بدهند قطعا در زندگی مشترک و در مواجه با مشکلات آن می توانند زندگی خود را بهتر سامان بدهند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه تعالیم نورانی دین اسلام به مساله همانندی و هم ترازی زوجین تاکید بسیاری دارد، گفت: از اساسی ترین ارکان همانندی و هم ترازی زوجین تشابه در اعتقادات دینی است و به عبارت بهتر مهمترین ملاک در گزینش همسر ایمان او است.

این مدرس حوزه تاکید کرد: همانندی و هم ترازی زوجین علاوه بر اینکه در مساله اعتقادی مهم است باید در مسائلی مانند اخلاق، وضعیت مالی و شان اجتماعی نیز مورد توجه ویژه زوجین قرار گیرد که خدای ناکرده در درون زندگی با مشکلاتی مانند فخر فروشی به هم و طعنه زدن روبرو نشود.

وی تصریح کرد: در بیان اولیای دین و معصومین آمده که اگر وجود نازنین حضرت علی(ع) نبود همانندی برای حضرت زهرا در میان انسان ها پیدا نمی شد که این مساله بیانگر این است که در همانندی، باید مراتب ایمان افراد و ویژگی های اخلاقی افراد نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه ایلام ابراز کرد: در تعالیم شریعت آمده که به افراد توصیه می شود با فردی که خود مایل و مشتاق اند ازدواج کنند، باید توجه داشت که نکته مهم در انتخاب همسر اهمیت دادن به استقلال جوانان است و باید در امر ازدواج نیز نظر آنها اصل و محور قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جوانان در امور ازدواج شده است سخت گیری های بی اساس از طرف خانواده ها است که دین اسلام به شدت این رفتار ها را نهی می کنند و رسول مکرم اسلام(ص) می فرمایند: من در صدد آسان کردن ازدواج ها هستم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات