۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۴۱۵
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

پیروزی در برابر دشمن با التماس و امتیاز دادن ممکن نیست

امام جمعه موقت مشهد پیروزی در برابر دشمن قداره کش را با التماس و امتیاز دادن ممکن ندانست و گفت: باید با تمام وجود در برابر این دشمن ایستادگی کرد و در صورت لزوم دست به سلاح برد.
فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد مراسم بزرگداشت شهید علیرضا نکونام، شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، ظهر امروز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور خانواده معظم این شهید و امام جمعه موقت مشهد برگزار شد و  از این خانواده معزز تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد پس از تجلیل و اهدای یادبود به خانواده شهید گفت: برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب و رویش آن به پیش شرط هایی نیاز داریم. به گونه ای که اگر این پیش شرط ها تحقق پیدا نکند نباید امیدی به آینده انقلاب داشته باشیم و باید با آن خداحافظی کنیم.

امام جمعه موقت مشهد مبارزه با نفس به عنوان جهاد اکبر را اولین پیش شرط برای شکوفایی و رشد انقلاب دانست و افزود: بدون تزکیه و مبارزه با نفس نمی توان انقلاب را به اهداف و آرمان های خود رساند و مبارزه با نفس اولین گام برای برای رشد انقلاب است که هر فرد با هر شانی باید بردارد. در تاریخ انقلاب شاهد بودیم افرادی که به تزکیه نفس نمی پرداختند نتوانستند وارد صحنه شوند و یا در ادامه دوام بیاورند.

وی شرط تسلط و غلبه بر دشمن را جهاد با نفس دانست و خاطر نشان کرد: معاویه به عمر و عاص قول منصب استانداری مصر را به شرط فتح آن استان داده بود. وقتی خبر به گوش امیرالمؤمنین(ع) رسید ایشان فرمودند که اگر حمزه زنده بود آنان جرات چنین کاری را نداشتند. با اینکه امیرالمؤمنین(ع) لشکر و افراد زیادی را در رکاب نظامی خود داشتند اما اشاره ایشان به حمزه نشان دهنده این است که برای غلبه بر دشمن تعداد نفرات و نیرو کافی نیست. بلکه مولفه اصلی غلبه بر دشمن مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به لزوم جهاد با دشمنی که برای نابودی کشور کمر همت بسته است به عنوان دیگر پیش شرط پیش روی انقلاب گفت: امروز مدافعان حرم همچون مدافعان وطن و مرزها در گذشته به جهاد در راه خدا و میهن پرداخته اند و این نکته ما را باید به این نتیجه برساند که نمی توان برای پیروزی در برابر دشمن قداره کش دست به  دعا، التماس و امتیاز دادن زد. بلکه باید با تمام وجود در برابر او نیز دست به سلاح برد و ایستادگی کرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی جهاد کبیر علمی را از مهم ترین پیش شرط های رویش و رشد انقلاب دانست و افزود: امروز انقلاب بر سر دو راهی پیشروی در علوم مختلف و یا نابودی است. نیروهای مؤمن انقلابی ناگزیر از طی مسیر پیشرفت علمی برای ادامه دادن و زنده نگاه داشتن انقلاب هستند و اگر این نیروها درس و علم را برای مدرک و پست طلب کنند قطعا به انقلاب و خون شهدا خیانت کرده اند.

وی با اشاره به جهاد علمی به عنوان موضوعی که انقلاب برای آن خون ها داده است خاطرنشان کرد: همگان شاهد بودند که در مساله هسته ای دانشمندانی جان خود را فدای انقلاب کردند که این موضوع نشان دهنده اهمیت علم در ادامه مسیر انقلاب است؛ چرا که امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می فرمایند: «علم سلطنت و قدرت است. هر کس که آن را به دست آورد هجوم برد و فتح کند و کسی که آن را نداشته باشد به او هجوم آورند». امروزه غرب با همین علم بر دنیا ریاست می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در پایان با برشمردن زمینه های رشد و پرورش شهدای گرانقدری همچون حججی و میلانی گفت: اندیشه موجد شور و هیجان تشیع، ارزش های منقلب کننده علوی، عشق گرمابخش و شعله ور امام حسین(ع)، رهبران الهی و دامن های پاک عواملی هستند که زمینه پرورش و ظهور شهدایی همچون حججی و میلانی را فراهم می کنند و حرکت انقلاب را تضمین خواهد کرد./861/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات