۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۶۳۱۶

آماده سازی حرم حضرت زینب برای ایام محرم الحرام

خدام آستان مقدس حضرت عباس(ع) حرم عقیله اهل بیت حضرت زینب (س) در دمشق را برای برپایی ایام سوگواری برادرش اباعبدالله الحسین و ۷۲ شهید کربلا آماده می کنند.
حرم حضرت زینب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، با نزدیک شدن به ایام محرم الحرام، یک هیئت از خدام آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) برای آماده سازی حرم عقیله اهل بیت(علیه السلام) حضرت سیده زینب (سلام الله علیها) در دمشق اعزام شدند تا این حرم را برای ماه حزن و اندوه آل محمد (صلی الله علیهم و سلم) ماه محرم الحرام آماده کنند.

خدام آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) با دیگر آستین خود را بالا می زنند تا داخل و خارج صحن حرم حضرت زینب را سیاه پوش کنند و ردای غم و حزن را بر قامت حرم این بانوی صبر و ایثار بپوشانند.

آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) پارچه نوشته هایی که عبارت های عزاداری مخصوص این مناسبت بر آن تحریر شده است، برای مزین کردن حرم آماده کردند.

خدام آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) سیستم صوتی و مشکلات فنی حرم را بررسی و رفع می کند و چراغ های موجود در حرم مطهر را متناسب با ماه محرم الحرام و تاسوعا و عاشورای حسینی تعویض می کنند. علاوه براین، برخی از اقدامات حفاظت و صیانت از قبه شریفه انجام می گیرد.

فعالیت این هیئت اعزامی از کربلا تا چند روز دیگر به طور شبانه روز ادامه دارد تا این حرم مطهره را به طور کامل تکمیل کنند تا برای برپایی مراسم عاشورا و استقبال از عزاداران آماده شود.

شرکت کنندگان در این فعالیت از نیروهای دبیرخانه آستانه مقدس حضرت عباس (علیه السلام) در کربلا هستند که هم به خادمی حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) و هم به خادمی حضرت زینب (سلام الله علیها) مفتخر شدند./۱۳۲۵/۱۰۳/خ

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات