۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۲۶۲۱۸
همزمان با ماه محرم صورت می گیرد؛

اعزام بیش از ۲۲۰۰ روحانی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در تبریز خبر داد و گفت: همزمان با ماه محرم امسال بیش از ۲۲۰۰ روحانی اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد پرداخت و اظهار داشت: طرح ساماندهی هیأت‌های حسینی و دستجات عزاداری به ویژه شاه‌حسین‌گویان شهر تبریز اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که دسته‌جات شاه‌حسین گویان تنها برای 10 روز اول ماه محرم مجوز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: منشور خاصی نیز برای این منظور تهیه شده است که هدف از آن مقابله با عناوین و آیین های غیرمستند از جمله احرام‌بندی و طوق‌گردانی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که هفته آخر ماه ذی‌الحجه با عنوان اعلام عزا و آمادگی برای ورود به ماه محرم نام‌گذاری شده است، بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها گردهمایی روحانیان و مبلغان اعزامی ماه های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد آیت الله انگجی همایش ستایشگران عشق با حضور شعرا و مداحان آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد، گفت: چهارشنبه هفته جاری نیز در مسجد جامع با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همایش طلایه‌داران تبلیغ برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که همزمان با ماه محرم امسال بیش از 2200 روحانی اعزام خواهند شد، افزود: سال گذشته 51 روحانی مستقر فعال بودند که امسال این تعداد به 110 روحانی رسیده است، ضمن این‌که 145 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‎که همایش هیأت های مذهبی تبریز در سالن همایش های مصلای اعظم امام خمینی چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود، گفت: این همایش با هدف ترویج معارف عاشورایی، بصیرت‌افزایی، مقابله با خرافات، جهت دهی به نذورات خیرین، آسیب‌شناسی برخی محافل عزاداری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که اقدامات جدی برای مقابله با خرافات در مجالس مذهبی و محافل عزاداری و سوگواری صورت گرفته است، ابراز کرد: جلسات متعددی با متولیان هیأت های حسینی، مداحان، روحانیان و همچنین نهادهای دخیل در امر فرهنگ برگزار کرده‌ایم تا مانع جولان برخی فرصت‌طلبان در محافل مذهبی شویم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که از تمامی دستجات عزاداری درخواست کرده‌ایم که جلسات عزاداری از روز اول محرم آغاز کنند، تصریح کرد: تأکید بر قرائت ادعیه و معارف اهل بیت، برگزاری مراسم‌های با محوریت قرآن، سخنرانی روحانیان و عزاداری در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ عاشورا در اولویت قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عزاداری در مظفریه تبریز سابقه 250 ساله دارد، گفت: تأکید داریم محافل عزاداری هیچ تداخلی با نماز اول وقت نداشته باشند، چراکه ماه محرم فرصتی برای توجه عمیق به معارف غنی اسلامی، قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به این‌که توجه به فرهنگ و اخلاق عزاداری بایستی مورد عموم مردم قرار گیرد، افزود: تقاضا داریم مجالس عزاداری و دستجات سوگواری خیابانی شب‌ها قبل از ساعت 24 به پایان برسد و مردم متدین و مؤمن آذربایجان خود به مقابله با خرافات‌گرایی و بدعت‌های نابجا بروند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امسال با طبل‌های نامتعارف، تمثال و شمایل منصوب به ائمه اطهار(ع)، شمشیر، علم و طوق‌گردانی مقابله خواهد شد، گفت: رعایت حریم مسائل بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات مردمی، توجه به حریم خانواده‌ها در عزاداری‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی برای حضور دستجات و هیأت‌های مذهبی در اجتماع محوری هفتم محرم از دیگر تأکیدات سازمان در ایام محرم است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات