۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۲۶۱۵۸

نشست مدیران و معاونان مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در تبریز برگزار می شود.
حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نشست هم‌اندیشی و دانش‌افزایی مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان در آستانه آغاز سال تحصیلی 96-97 در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که نشست روز دوشنبه 27 شهریور از ساعت 10 صبح در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این نشست با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور و همچنین اساتید، محققان و پژوهشگران برتر حوزه علمیه استان همراه خواهد بود.

حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به ضرورت ایجاد حداقل یک مدرسه علمیه خواهران در هر یک از شهرستان های استان تصریح کرد: با تشکیل هیأت های امنا و مجمع های خیران در هر کدام از مدارس به دنبال گسترش مدارس علمیه خواهران در استان هستیم.

وی با بیان این‌که هم اکنون 1800 طلبه خواهر در 15 مدرسه علمیه در سطح استان مشغول تحصیل هستند، افزود: با توجه به این‌که حوزه های علمیه خواهران نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند؛ بایستی متولیان فرهنگی و دینی کشور به دنبال تقویت و گسترش مدارس علمیه ویژه خواهران در مناطق محروم و دورافتاده نیز باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که روحانیت و حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند، افزود: حوزه های علمیه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حافظ ارزش‌ها و آرمان های اسلام و مکتب تشیع بوده و در این برهه زمانی حساس نیز در مقابله با جنگ نرم با کمترین امکانات نقش‌آفرینی می کند.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که به دنبال راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران سطح سه در شهرستان خسروشاه هستیم، تصریح کرد: امسال مدرسه علمیه خواهران در شهرستان بستان‌آباد نیز برای نخستین بار پذیرش طلبه داشته است، همین روند در دیگر شهرهای فاقد مدرسه علمیه خواهران نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که سیاست اصلی شورای عالی حوزه علمیه استان گسترش و توسعه مدارس علمیه خواهران است، افزود: همان‌گونه که خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند، انتظار داریم خیرین در عرصه ساخت حوزه علمیه و نیز حمایت از مراکز فعال حوزوی وارد میدان شوند./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات