۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۲۵۷۸۲
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

مبلغان منابر را با امام و شهدا و انقلاب اسلامی گره بزنند

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نباید هیأت های ما سکولار شوند، از مبلغان خواست در ایام محرم، مطالب منبرهای خود را با امام، شهدا و انقلاب اسلامی گره بزنند.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان اعزامی محرم الحرام به مناطق مختلف کشور از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در سالن همایش های امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش با اشاره به این که توفیق تبلیغ امروز ما مدیون و مرهون امام و شهدا و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: برخی مواقع بعضی از منبرهای ما در این دوران با زمان شاه فرقی ندارد، یعنی گویا اصلا هیچ انقلابی نبوده و ما هیچ شهیدی نداده ایم و حکومت اسلامی هم نداریم.

وی با تأکید بر این که نباید به بهانه سیاسی نشدن منبرها از بیان مسائل انقلاب و شهدا فرار کرد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی ها خود تأکید کردند که هیأت های ما نباید به سمت سکولار شدن بروند و گفتند که هرکس علاقه مند به امام حسین(ع) است باید بداند که اسلام دین سیاست، مجاهدت، شهادت و جان دادن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: البته این مسأله به این معنا نیست که هر مسأله سیاسی که در کشور اتفاق می افتد در منابر هیأت ها مطرح شود، بلکه حرف ما این است که باید تفکر انقلابی، تفکر سیاسی و خط و مشی انقلاب و امام راحل در هیأت ها ترویج شود، همچنانکه جبهه مقابل یعنی شیعه انگلیسی نیز پول های کلانی را برای رسیدن به اهداف باطل خود خرج می کنند.

وی با تأکید بر این که امروز بیش از 250 شبکه فارسی زبان علیه تشیع در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برخی از این شبکه ها با پول های داخلی افراد گمراه، تقویت می شود، چراکه هنوز نتوانسته ایم تفکر شیعه حقیقی، انقلابی بودن و اسلام سیاسی را در بین مردم جا بیاندازیم.

حجت الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم افزایش موقوفات برای تقویت عرصه تبلیغ اشاره کرد و یادآور شد: ما امروز برای تبلیغ دینی پشتوانه اقتصادی نداریم که روحانیان باید در این مسأله هم تبلیغ کنند، البته ما چیزی برای خودمان نمی خواهیم حتی امکان دارد افرادی که موقوفات را برای این امر اختصاص می دهند خودشان متولی این امر باشند.

وی در پایان با اشاره به لزوم همراهی روحانی و مبلغ با مداح و اعضای هیأت عنوان داشت: ما در مجالس اهل بیت(ع) نباید خودمان را از هیأتی ها جدا کنیم، چراکه مدیریت هیأت بر عهده روحانی است و البته این به معنای دخالت نیست، بلکه مراد حضور مبلغ و روحانی تا پایان مجلس و تذکرات محترمانه او به مسؤولان در صورت مشاهده مسائل خلاف است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات