۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۵۷۷۱
آیت الله میرباقری:

گمراهی حقیقی دور شدن از وادی ولایت ائمه است

عضو مجلس خبرگان رهبری گمراهی و ضلالت مطرح شده در قرآن را به معنای جدا شدن از مسیر امام دانست و بر ضرورت آشنا کردن مردم با سیره و منش معصومین تأکید کرد.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بصیرت عاشورایی ویژه مبلغان اعزامی محرم الحرام به مناطق مختلف کشور از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

آیت الله سید محمدمهدی میرباقری استاد درس خارج و عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش با اشاره به آیه «من احیاها فکأنما أحیی الناس جمیعا» اظهار داشت: وقتی در مورد این آیه از امام معصوم سؤال شد، فرمودند مصداق اعلای احیا، نجات افراد از گمراهی و ضلالت است.

وی با بیان این که ضلالت به معنای دور بودن انسان از امام است، ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید «من برای شما هدایت می فرستم که اگر تبعیت کردید از ضلالت و شقاوت دور می شوید ولی در غیر این صورت زندگی بر شما تنگ و در روز قیامت کور وارد محشر می شوید»؛ در روایات ولایت امیرالمؤمنین تعبیر به هدایت شده است.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: رساندن انسان ها به هدایت و امام همان احیای نفوس است، چراکه امام باب توحید و رسیدن به خدا است و علم امام نیز با توجه به روایات سرچشمه حیات است، از این رو اگر کسی بتواند انسانی را از گمراهی نجات داده و به امام برساند در حقیقت او را زنده کرده است.

وی با بیان این که طلاب و مبلغان باید واسطه فیض باشند، ابراز داشت: طلبگی به معنای طلب علم امام و رساندن آن به دیگران است، بنابراین ابتدا باید تلاش کنیم که قلب خودمان نورانی به معارف قرآن و اهل بیت(ع) شود و بعد به دیگران نیز انتقال دهیم، چراکه می دانید بسیاری از افراد از علوم و نور اهل بیت(ع) بهره می برند ولی به او اجازه دستگیری داده نمی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: عبادات، مناسک رسیدن به خدا هستند ولی فرع امام اند به همین جهت است که در روایت امام صادق(ع) می خوانیم که شفاعت به انسان بی نماز نمی رسد، بنابراین عبادات، ما را در وادی ولایت ائمه قرار می دهند؛ اصلا اگر امام نباشد انسان وظیفه ای ندارد، چراکه آنها مسیر رسیدن به خدا هستند و اگر باب الله، سبیل الله، وجه الله و صراط الله بسته شود شرک و کفر معنایی ندارد.

وی با اشاره به این که اگر کسی به خدا نرسد دائما در غفلت به سر می برد، ابراز داشت: بدون ولایت حتی نماز انسان غفلت است ولی اگر انسان در وادی ولایت ائمه باشد خواب او نیز عبادت است، چراکه اهل بیت(ع) صراط مستقیم هستند و شیطان هم قسم خورده که جلوی این مسیر را بگیرد.

آیت الله میرباقری ادامه داد: وقتی امام حسین(ع) می فرماید من برای طلب اصلاح در امت جدم قیام کردم این اصلاح نیز به معنای خارج کردن امت از فساد است و فساد نیز هم معنای جدا شدن از امام است، بنابراین زنده کردن عاشورا به معنای احیای امر ولایت و نجات خودمان و مردم از مسیر ضلالت است.

وی در پایان فضای امامزادگان را محلی مناسب برای هدایت جوانان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این فضاهای نورانی زمینه هدایت آماده است و هیچ چیزی در این دنیا مثل وادی امام حسین(ع) مردم و به ویژه جوانان را نجات نمی دهد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات