۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۴۷۳۹

آیین اختتامیه جشنواره مردمی کرامت در قم برگزار شد

نخستین جشنواره مردمی کرامت ظهر امروز طی مراسمی با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در استان قم به کار خود پایان داد.
جشنواره کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه جشنواره مردمی کرامت ظهر امروز در سالن همایش شهید مطهری پژوهشگاه علامه طباطبایی با تجلیل از برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هدف از برگزاری بخش مردمی جشنواره کرامت ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه و تکریم از فعالیت های مردمی است، گفت: مجالس شادی اهل بیت(ع) نباید از مسیر حق خارج شود چارکه خروج آن از مسیر حق نه تنها موجب شادی نشده بلکه دل دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام را نیز شاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره مردمی کرامت بیش از 30 دستگاه دولتی سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) را با محوریت شادی و شاد زیستن در جامعه دنبال کردند، افزود: این جشنواره در جامعه بازخوردهای مثبتی داشت و با استقبال بسیار خوب مردم روبه رو شد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که غدیر اوج شادی اهل بیت(ع) است، یادآورد شد: دهه کارمت و قربان تا غدیر بهترین فرصت برای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) در جامعه بر محور شادی است و از این فرصت ها باید در مسیر معرفی حق و حقیقت استفاده کرد هر چند که عده ای فرصت طلب به دنبال به انحراف کشاندن مجالس شادی اهل بیت(ع) در این ایام بوده و می خواهند دشمن شاد کن شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تجلیل از خانواده شهداء، اجرای آیین پرچم گردانی، حمایت از محرومان و ضعفیان و معرفی سبک زندگی اهل بیت(ع) را بخشی از دستاوردهای نختسنی جشنواره مردمی کرامت عنوان کرد.

همچنین در این مراسم محمدجواد جهانگیرزاده، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که جشنواره مردمی کرامت از ظرفیت‌های مختلف برای تحقق اهداف خود استفاده کرده است، گفت: در این جشنواره برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نشست‌های مذهبی، حلقه‌های معرفت، ایستگاه‌های فرهنگی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی دنبال شده است.

وی یادآور شد: دومین جشنواره مردمی کرامت در سال آینده برگزرا خواهد شد و امید است که استقبال گروه های مختلف از جمله خادمان، مراکز و کانون های فرهنگی و هنری، مدارس، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و سایر محافل علمی و فرهنگی کشور در سال آینده از جشنواره نسبت به امسال بیشتر شود و بتوان با همکاری گروه های مختلف در راستای ترویج هر چه بهتر سیره اهل بیت(ع) حرکت کرد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات