۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۲۱۵
حجت الاسلام اسفندیار:

تبلیغ دین برای کودک و نوجوان باید فنی و علمی شود

مدیر مؤسسه راه بهشت با اشاره به ضرورت ابلاغ رسانه ای قرآن کریم، گفت: همانطور که در جبهه مقابل عرصه کودک و نوجوان یک عرصه تخصصی و فنی است در کشور ما هم باید این گونه باشد.
قدیر اسفندیار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالقدیر اسفندیار مدیر مؤسسه قرآنی راه بهشت، عصر دوشنبه در همایش «قرآن، رسانه، کودک و نوجوان» که در پژوهشکده باقر العلوم(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت ابلاغ رسانه ای قرآن کریم، ابراز داشت: این رسالت بزرگ بر دوش ما است که سخن خدا را بدون پیرایه و حاشیه به کودک و نوجوان به عنوان بهترین مخاطب انتقال دهیم.

وی با بیان این که مسأله قرآن، رسانه، کودک و نوجوان از مسائل مهم است، خاطرنشان کرد: در این چهار دهه از انقلاب برای تولید محتواهای قرآنی برای مخاطب کودک و نوجوان زحمت زیادی کشیده شده است و بسیاری از متخصصان به دنبال بهترین روش برای انتقال محتوا به این گروه از مخاطبان بوده اند.

مدیر مؤسسه راه بهشت با اشاره به این که مؤسسه راه بهشت به هدف تولیدات رسانه ای قرآنی برای مخاطب کودک و نوجوان تأسیس شده است، افزود: این مؤسسه با پیشنهاد و ایده جمعی از طلاب راه اندازی شد و ما می خواهیم فعالیت های مهمی را آغاز کنیم و اولین محصول تولیدی این مؤسسه که نمانگی از سوره ناس است امروز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: ما در این مؤسسه کتاب های سوره ها را در دست تولید داریم و کتاب های مصور و مفهومی سوره های قرآن در این مؤسسه تولید خواهد شد.

حجت الاسلام اسفندیار با اشاره به این که متأسفانه افرادی که درجه علمی شان بالا می رود خودشان را از ورود به عرصه های کودک و نوجوان بر حذر می دارند، اظهار داشت: این نگاه باید تغییر کند و همانطور که در جبهه مقابل عرصه کودک و نوجوان یک عرصه تخصصی و فنی است در کشور ما هم باید این گونه باشد و از نگاه سطحی و غیر علمی به این عرصه بیرون بیاییم.

وی با بیان این که نباید کودک و نوجوان را در سطح پایین دید، گفت: کودک و نوجوان در هفت سال دوم زندگی دارای فهم، درک و تحلیل است و در شرف بلوغ است و مسائل جهان پیرامون خود را درک می کند و نباید مسائل را سطحی و غیر علمی مطرح می کنیم.

مدیر مؤسسه راه بهشت با تأکید بر این که در ابلاغ دین و قرآن به مخاطب کودک و نوجوان نباید سلیقه خود را بر سلیقه خداوند حاکم کنیم و برخی آیات مانند آیات جهنم و عذاب را حذف و سانسور کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه خدا در قران گفته و غذایی که خدا برای انسان تدارک دیده است نباید برخی از اجزای آن را جدا کرد و باید بدون کم و کاست آن را برای مخاطب ارائه کرد.

وی تصریح کرد: باید از غالب های نوین رسانه ای مانند شعر، موسیقی، نقاشی، خط و دیگر قالب های هنری در کار تبلیغی استفاده کرد و باید از همه ظرفیت ها و زیبایی های عالم برای تبلیغ بهره برد و خود را محدود به چند رنگ و چند کاراکتر نکنیم./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات