۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۷۴۶
آیت الله علوی:

مبلغان دینی برای مقابله با فرهنگ منحط غربی همت مضاعف داشته باشند

استاد درس خارج فقه قم گفت: مبلغان دینی نباید از فرهنگ غربی تقلید کنند و هر یک به عنوان مبلغ دین باید برای مقابله با چنین فرهنگ غلطی در جامعه تلاش کنند.
ایت الله علوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید محمد علوی، استاد خارج فقه حوزه های علمیه قم ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیرخم که از سوی حوزه علمیه خواهران در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) بر هیچ پیامبری مقام نبوت داده نشد مگر اینکه به گرامیداشت روز غدیر توصیه شود.

وی افزود: عید غدیر روزی است که در طول سال نظیر و مانند ندارد، ماه مبارک رمضان در عظمت و شرافت کم نظیر است، اما در حدیث قدسی آماده است که در روز عید غدیر خداوند متعال دو برابر ماه مبارک رمضان بندگان خود را مورد غفران و رحمت قرار می دهد.

استاد خارج فقه حوزه های علمیه قم با اشاره به آیه《الیوم یاس الذین کفروا من دینکم》، گفت: کافران به نابودی دین اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) امید داشتند، اما وجود مقدس امیر مومنان(ع) و انتصاب ایشان به عنوان امام و وارث امت اسلامی امید کافران را به یاس مبدل کرد.

وی به آسیب ها و تهدیدات عصر حاضر اشاره و عنوان کرد: مبلغان دینی نباید از فرهنگ غربی تقلید کنند و هر یک به عنوان مبلغ دین باید برای مقابله با چنین فرهنگ غلطی در جامعه تلاش کنند.

آیت الله علوی اضافه کرد: محبت اهل بیت(ع) و امیرمومنان(ع) را جلب دل های خود کرده و با محبت ایشان همه دردها و دشورای ها را درمان کنید.

وی ادامه داد: هر لحظه ای که زندگی ما توام با ذکر الهی باشد آن لحظه نورانی است، اما تمام لحظه هایی که بی یاد خدا می گذرد همه تاریکی و گمراهی است.

این استاد برجسته مدارس علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز رسانه ها و اغواگری های جهان الحاد بیشتر شده و به تبع آن نگهبانی از دین و ایمان دشوارتر شده است، اما هر کس که در چنین شرایطی دین و عقیده خود را حفظ کند ارزشمندتر است.

وی به داشتن برنامه صحیح در زندگی تاکید و اضافه کرد: بدترین برنامه این است که فردی شب ها دیر بخوابد و سحرگاهان دیر از خواب برخیزد یا برای نماز صبح و ذکر سحری بر نخیزد، شیوه بزرگان دین این بود که شب را زودتر خوابیده و سحر پیش از اذان برای نماز و مطالعه بر می خاستند.

آیت الله علوی گفت: مولا علی(ع) مقام والایی دارد و از سوی خداوند متعال ماذون به ادای حاجت بندگان خدا است، از توسل به ایشان و اهل بیت(ع) در انجام امورات خود غفلت نکنید که اگر با قلبی حاضر و خالص متوسل ایشان شوید، حاجت روا می شوید.

وی افزود: اگر سحرگاهان به پا خواسته و با قلبی آماده از خداوند متعال انس با اهل بیت(ع) را طلب کنید، خداوند متعال نور محبت ایشان را در دل شما جاری می کند.

استاد درس خارج فقه تصریح کرد: بنابر تاکید اکثریت اهل سنت و اتفاق اهل تشیع امروز عید غدیر است که چند واقعه در آن به ثبت رسیده است؛ روز اتمام نعمت، اکمال دین و انتخاب دین اسلام به عنوان تنها دین اهل زمین.

وی گفت: روح انسان به مانند جسم او است؛ اگر به مانند بدن سالم باشد از خوردن غذاها لذت برده و اثر می پذیرد، اما اگر بیمار شود نه از غذاها لذت برده و نه توان اثرپذیری از آنها دارد، به همین علت است که از خداوند متعال باید طلب روح و قلب سالم کرد./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات