۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۵۹۶
کارشناس دینی:

ولایتمداری از نیازهای ضروری جامعه امروزی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی امروزه به شدت نیازمند ولایتمداری است، گفت: در جامعه اسلامی افراد ولایتمدار موفق هستند، نه اینکه دم از ولایت بزنند ولی برخلاف آن حرکت کنند.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در مراسم گرامیداشت هفدهم شهریور در مسجد صاحب الزمان شهرک توحید بندرعباس، گفت: انسان ها از برخی مناسبت ها و موقعیت ها درس هایی فرا می گیرند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روزهای مهمی در تاریخ همچون عاشورا غدیر پیروزی انقلاب اسلامی پیام هایی برای یشریت دارند، افزود: اجرای برنامه ها در مناسبت های مختلف ملی مذهبی با دو هدف و رویکرد اعم از تاریخچه و مهمتر اینکه درک پیام از آنها صورت می گیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: آنچه جاری و ساری است و می توانیم در زندگی خود از آن بهره ببرند پیام روزهای مهم تاریخی است، ما درس های زیادی از واقعه کربلا غدیر و سیره زنگی انبیا و اولیای الهی می گیریم که از اهمیت بالایی در زندگی و جامعه کنونی برخوردار است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به پیام های غدیر توجه به وحدت و همدلی را نخستین پیام غدیر دانست و ابراز داشت: وحدت و همدلی به معنای کنار هم بودن نیست، فلسفه ثواب فراوان نماز جماعت به جهت ایجاد وحدت و همبستگی بین امت اسلامی است.

وی همچنین تأکید کرد: همه ما بواسطه غدیر و امامت امیرمومنان علی بن ابیطالب(ع)، در کنار هم زندگی می کنیم، بنابراین شیعیان نباید با یکدیگر قهر و یا درگیری داشته باشد، منظور از وحدت صرفا برای شیعه و اهل تسنن نیست، البته وحدت بین پیروان این دومذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، دلسوزی شیعیان نسبت به یکدیگر از دیگر پیام های غدیر دانست و گفت: مشکلات دیگران را باید مشکلات خود بدانیم، خداوند متعال به حضرت موسی (ع) فرمود: دلسوزی به مردم و بی تفاوت نبودن به مشکلات آنان مهمترین فلسفه برگزیدن تو به عنوان پیغمبر آن از هم از نوع کلیم الله بود.

وی گفت: آنچه سبب موفقیت مسلمانان می شود ولایتمداری است و امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید: «تا دیروز امیرالمومنینم می خواندند اما امروز فرمان را می برند» به عنوان مثال؛ خوارج با کارشان ثابت کردند که ولایتمداری غیر از ولاست دوستی بوده و ولایتمداری مدنظر است.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: یکی از عالمان اهل تسنن در کتاب خود به جایگاه حضرت علی(ع) از دیدگاه پیامبر(ص) اشاره کرده است، وی چنین آورده است که حضرت محمد(ص) فرموده اگر همه مردم دوستدار حضرت علی(ع) بودند خدوند آتش جهنم را خلق نمی کرد، این بیانگر اهمیت و جایگاه ولایتمداری است نه ولایت دوستی.

وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی امروزه به شدت نیازمند ولایتمداری است، گفت: چرا که حاکم این کشور ولایت فقیه است و در چنین جامعه و کشوری، افراد ولایتمدار موفق هستند، نه اینکه دم از ولایت بزنند و برخلاف آن حرکت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، اهمیت دادن و اهتمام ویژه ورزیدن به گفتمان انسانی و اسلامی را از دیگر پیام غدیر دانست و گفت: امامان دو وظیفه اعم از انسانی و اسلامی برعهده داشتند، ما به دستورات اسلامی این بزرگواران گوش می دهند درحالی که به وظایف انسانی آنان توجه نداریم، باید بسیاری از ویژگی های ائمه اطهار(ع) را نظیر مردم داری، حفظ آبروی دیگران، پرهیز از غیبت کردن و یایر ویژگی ها را مدنظر قرار دهیم./851/۲۰۲/ح

ارسال نظرات