۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۵۰۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عاقبت سبک شمردن نماز انکار خداوند است

استاد حوزه علمیه گفت: سبک شمردن نماز و بی توجهی به دیگر فرایض الهی انسان را وادار به انکار دین و وجود مقدس حضرت حق می‌کند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در حسینیه محبان الزهرا(س) گفت: خداوند در قرآن کریم از لفظ خوش به سعادت آن انسان‌هایی که عمل صالح انجام داده اند، بسیار استفاده کرده است.

وی افزود: غبطه خوردن مردم به حال دیگران همیشه مبنای عقلی ندارد و گاهی در این امر دچار خطا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امام معصوم(ع) عقل و نور کامل است، ابراز داشت: امام علی(ع) فرمودند: خوشا به حال کسی که ذاکر است؛ کسی که به معاد و روز قیامت به طور قلبی توجه داشته باشد در زمره ذاکران قرار می‌گیرد همچنین آنانی که در هنگام مواجهه با معاصی از گناه اجتناب می‌کنند جزء ذاکران هستند.

این خطیب مشهور ادامه داد: ائمه اطهار(ع) اخباری که از چگونگی اوصاف قیامت بیان کرده‌اند صادق بوده و یقین به این مهم بسیار ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خداود در قیامت درباره اعمال انسان قضاوت خواهد کرد، گفت: کسانی که به این مهم توجه دارند در اوج سادگی زندگی می‌کنند. امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که کاسب است و برای معاش زندگی‌اش مالی به دست می‌آورد اگر به روزی حلال خداوند قناعت نکند و سراغ کسب مال حرام برود، گویی گوشت میته حیوان حرام گوشت را به دست آورده و خورده است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: سبک شمردن نماز و بی توجهی به دیگر فرایض الهی سبب می‌شود انسان پس از مدتی همه آموزه‌های اهلی و دینی را انکار کرده و منکر وجود مقدس حضرت احدیت ‌شود.

وی با بیان اینکه اولین کسی که برای امام حسین(ع) روضه خواند خداوند متعال بود و همه عالم هستی در مظلومیت ایشان گریه کردند، گفت: امام حسین(ع) را حرام خوران به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: انسان درقیامت شاهد تجسم اعمالی که در دنیا انجام داده خواهد بود./813/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات