۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۲۲۹۳۷
مدیر حوزه علمیه خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به مسأله تبلیغ و افزایش سطح علمی طلاب

مدیر حوزه علمیه خوزستان در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه اندیمشک گفت: حوزه های علمیه باید توجه خاصی به موضوع تبلیغ و همچنین افزایش سطح علمی طلاب داشته باشند و طلاب هم در مباحث علمی به روز باشند.
حوزه ۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مدیر حوزه علمیه خوزستان،‌ حجت الاسلام مسعود بهرام پور امروز سه شنبه ۱۴ شهریور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه شهرستان اندیمشک، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید علم و علم آموزی را در اولویت خود بدانند و از لحاظ علمی و پژوهشی باید طلاب مدارس علمیه از سطح بالایی برخوردار و به روز باشند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه با بیان اینکه موضوع تبلیغ جایگاه بسیار مهمی برای طلاب دارد، بیان داشت: مدارس علمیه توجه زیادی به مسئله تبلیغ داشته باشند و هجمه ها و شبهاتی که در استان مطرح می شود را یک طلبه باید به طور بسیار مطلوب پاسخگو باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه یک طلبه باید جایگاه علمی و اخلاقی خود را تقویت کند، خاطرنشان کرد: طلاب باید از لحاظ علمی، اعتقادی و به ویژه مسائل اخلاقی در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند و شبهات اعتقادی جامعه را به طور علمی و دقیق پاسخ دهند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه اندیمشک ابراز داشت: حوزه های علمیه باید توجه ویژه ای به موضوع تبلیغ داشته باشند و آن را سرلوحه کاری خود بدانند چرا که مهم ترین رکن مقابله با هجمه های دشمنان همین پرداختن به مسائل تبلیغی است.

امام جمعه اندیمشک تصریح کرد: حوزه های علمیه باید توجه زیادی به موضوع اقامه نماز جماعت در ادارات و اماکن دیگر شهرستان اندیمشک داشته باشند و همین موضوع رسیدگی به امور نماز جماعت زیر مجموعه امور تبلیغی برای حوزه های علمیه به شمار می آید.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به جدی گرفتن موضوع نماز جماعت صبح در شهرستان، اظهار داشت: موضوع نماز جماعت صبح متاسفانه در برخی از اماکن مغفول مانده است و حوزه های علمیه باید اهمیت خاصی به موضوع اقامه نماز جماعت صبح هم در مساجد و هم در دیگر اماکن دولتی و غیردولتی شهرستان بدهند.

وی با تاکید بر اینکه طلبه باید وقت شناس باشد، بیان داشت: یک طلبه باید وقت شناس باشد و جایگاه خود را در جامعه بداند و برای این جایگاهش برنامه ریزی های دقیقی کند تا بتواند زی طلبگی خود را حفظ کند./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات