۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۲۶۸۰
آیت الله نوری همدانی:

اشتغال به فقه اهل بیت سعادتی بزرگ برای طلاب است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که فقه ما فقه اهل بیت(ع) و سخن اهل بیت(ع) قول خداوند متعال است، گفت: اشتغال به فقه اهل بیت(ع) سعادتی بزرگ است که بابت این نعمت باید خداوند متعال را شاکر باشیم.
درس خارج آ‌یت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه به بیان نکاتی درباره اهمیت و جایگاه فقه شیعه و فقیهان پرداخت.

وی فقه را علمی  مبارک و شریف عنوان کرد و افزود: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که توفیق اشتغال به این علم را به ما داده است، از این رو باید قدردان این نعمت الهی بوده و در این مسیر تلاش لازم را انجام دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت تفقه و علم فقه در روایات، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در روایاتی می فرماید که اگر خداوند خیر کسی را بخواهد او را در دین فقیه و دانا می کند و به سعادت می رساند.

وی با اشاره به ویژگی های خاص فقه شیعه، ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی تأکید می فرمایند که حدیث من سخن پدران من و رسول خدا(ص) است و سخن پیامبر اسلام قول خداوند متعال محسوب می شود، بنابراین سخن اهل بیت(ع) همان قول خداوند است.

این مرجع تقلید با بیان این که روایات امام صادق(ع) نشان دهنده امتیاز ویژه فقه شیعه است، ابراز داشت: بر اساس روایت بیان شده و روایات دیگر تمام فقه شیعه به وحی الهی و قول خداوند متعال باز می گردد.

وی عنوان کرد: این موضوع تنها مختص فقه شیعه بوده و فقه دیگران از چنین امتیازی برخوردار نیست؛ بنابراین فقه ما فقه اهل بیت(ع) و سخن اهل بیت(ع) قول خداوند متعال است، از این رو اشتغال به فقه اهل بیت(ع) سعادتی بزرگ است که بابت این نعمت باید خداوند متعال را شاکر باشیم./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات