۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۱۴۷
امام جمعه پردیسان:

نظام جهانی اسلام حد و مرزی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: نظام جهانی اسلام حد و مرزی ندارد به همین علت است که روز اربعین شاهد حضور میلیون‌ها ایرانی در عراق هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در محل ساخت مصلای پردیسان برگزار شد، اظهار داشت:‌ هیچ یک از اعمال ما غیر از تقوا در آخرت کارساز نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: تقوا روح و جان عمل است و عمل بی‌تقوا جسدی بیش نیست و در درگاه الهی ثبت نمی‌شود تا در روز حسرت عامل نجات بشر گردد.

وی با بیان این که عید قربان همان حج اکبر است، تصریح کرد: عملیات از خود گذشتگی قبل از اعمالی همچون سعی و طواف محقق شده است به همین علت می‌توان گفت عید قربان روز گذشتن از سر و پسر است.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) از تعلقات دنیوی و مادی گذشت و این روز را تبدیل به حج اکبر کرد از این رو است که نام ابراهیم و اسماعیل ماندگار شده است.

وی گفت: مقام ابراهیم و حجر اسماعیل برای طائفین و برای حجاج همیشگی است و هر انسانی که به آن مکان مشرف می‌شود باید پشت مقام ابراهیم نماز به‌پا دارد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این که ابراهیم امام جماعت همه تاریخ است، اظهار داشت: ابراهیم با اطاعت از امر الهی برای گذشتن از پسر و اسماعیل به خاطر گذشتن از سر در تاریخ ماندگار شده‌اند همانطور که شهید حججی با گذشتن از سر خود، در جهان نام‌آور شد.

وی با بیان این که حسین وارث ابراهیم و برتر از او است، ابراز داشت: چاقویی که سر اسماعیل را نبرید، سر‌علی اکبر را برید به همین علت حسین وارث ابراهیم و برتر از او است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی قربانی کردن گوسفند را مقدمه‌ای برای بریدن رگ طمع انسان‌ها برشمرد و تصریح کرد: تعلقات دنیوی تمام شدنی نیست به همین علت باید از مادیات بگذریم تا خدا نیز از گناهان ما بگذرد.

وی با اشاره به شرایط تقسیم گوشت قربانی، یادآور شد: در تقسیم گوشت قربانی مستحب است تا آن را به سه قسمت تقسیم کنید و قسمتی از آن را هدیه، قسمت دیگر را صدقه و قسمتی را نیز برای خود نگاه دارید.

امام جمعه پردیسان با بیان این که عید قربان سال جاری همزمان را روز جمعه شده است، عنوان کرد: روز جمعه متعلق به حضرت ولیعصر(عج) است و مردم سراسر کشور برای ظهور آن حضرت دعا می‌خوانند و برای تعجیل در ظهور ایشان اشک می‌ریزند.

وی اظهار داشت: نظام جهانی اسلام حد و مرزی ندارد به همین علت است که روز اربعین شاهد حضور میلیون‌ها ایرانی در عراق هستیم. امید می‌رود به زودی شرایطی در مرز عراق و سوریه و عراق و لبنان ایجاد شود تا مسلمانان بتوانند بدون هیچ مشکلی با یکدیگر به معاشرت بپردازند.  

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج ابراز داشت: معظم‌له در پیام خود تأکید فرمودند که شرایط اسفناک مسلمانان در جهان امروزی حاصل فراموشی دو عبارت «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ» و «رُحَمآءُ بَینَهُم» است.

وی ادامه داد:‌ امیر مؤمنان می‌فرماید؛ ما در زمان پیامبر اکرم(ص) راحت بوده‌ایم. چرا که در آن دوران دشمنان مقابل ما همه کافر بودند اما در عصر کنونی ما به ناچار باید با ناکثین، قاسطین و مارقین به نبرد بپردازیم که همه مسلمانانی هستند که پیشانیشان پینه بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی پروپاگاندای دشمنان علیه اسلام را یکی از مهم‌ترین عناصر ایجاد جنگ، درگیری و تفرقه میان مسلمانان برشمرد و تصریح کرد: دشمنان اسلام امروزه با حیله‌گری، شیطنت، مکر و تبلیغات سوء مسلمانان سراسر جهان را به جان یکدیگر انداخته‌اند.

وی افزود: آمریکا و اسراییل دیگر به طور مستقیم با مسلمانان نمی‌جنگند بلکه با حیله‌گری و فریب بخشی از مسلمانان، آنها را تبدیل به اصلی‌ترین مخالفین تفکرات اسلامی می‌کنند و در ادامه با پشتیبانی و حمالت مالی و تسلیحاتی از آنها با مسلمانان یمن، عراق، سوریه و لبنان به جنگ نیابتی می‌پردازد./878/۲۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات