۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۰۳۹
همزمان با روز عرفه؛

نوای العفو مردم خراسان جنوبی به گوش آسمانیان رسید

امروز همزمان با نهم ذی الحجه روز عرفه، نوای العفو العفو مردم خطه خراسان جنوبی به گوش آسمانیان رسید و از درگاه خداوند متعال درخواست بخشیده شدن گناهان کردند.
مراسم دعای عرفه در حرم حضرت احمد بن موسی ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، نهم ذی الحجه روز عرفه نامیده می شود، این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است، گرچه عید نامیده نشده اما همانند عید خوانده شده است.

یکی از بهترین فرصت ها برای دمیدن روح وحدت در کالبد مسلمانان، وقتی است که آنها برای انجام مراسم حج در سرزمینی چون عرفات گرد هم می آیند، امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:«خداوند، حج را واجب کرد تا مردم از شرق و غرب کنار هم آیند و با یکدیگر آشنا شوند و اگر هر قومی، تنها به کشورشان و آنچه در آن است، تکیه می کردند، از میان می رفتند و کشورها ویران می شد»

امام سجاد(ع) نیز در حدیثی فرمودند: عصر روز عرفه و ظهر روز دهم که حاجیان در منا حضور دارند، خدای سبحان به فرشتگان مباهات می‌کند و می‌فرماید:«اینان بندگان من هستند که از راه‌ های دور و نزدیک با مشکلات بسیار به اینجا آمده و بسیاری از لذت‌ ها را بر خود حرام کرده و بر شن‌ های بیابان ‌های عرفات و منا خوابیده ‌اند و این‌ گونه با چهره‌ های غبارآلود، در پیشگاه من اظهار ناتوانی و خواری می‌ کنند، اینک به شما اجازه دادم تا آنان را ببینید، آنگاه فرشتگان حق به اذن خداوند بر دل‌ ها و اسرار نهان آنها آگاه می ‌شوند.

امروز همزمان با نهم ذی الحجه روز عرفه، نوای العفو العفو مردم خطه خراسان جنوبی به گوش آسمانیان رسید و از درگاه خداوند متعال درخواست بخشیده شدن گناهان کردند.

زلال قطره های اشک چشمان زائران و عاشقانه عرفه صحنه های بسیار زیبایی را خلق کرد، اشک هایی که برای قربانی نفس و از سر عجز و التماس به درگاه ذات اقدس باری تعالی برای بخشش گناهان جاری می شود.

دعای پرفیض عرفه در 225 مسجد، هیأت های مذهبی و بقاع متبرکه استان قرائت شد و مردم استان نهایت تواضع و عجز خود را در برابر قدرت بی نهایت خداوند با قطره های اشک به تصویر کشیدند.

حسینیه جماران، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مصلی حضرت ابوالفضلی(ع)، مزار شهدای گمنام، هیأت محبان الزهرا(س)، مهدیه و مسجد امام جعفر صادق(ع) از جمله مکان ها در بیرجند بودند که دعای عرفه برگزار شد.

همچنین نماز عید سعید قربان نیز فردا همزمان با دهم ذی الحجه ساعت 6:30 صبح به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبادی در مسجد امام حسین(ع) مرکز استان برگزار می شود./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات