۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۲۲۰۳۶
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

شهدا مایه تقویت انس و همدلی در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: شهدا همچون مشت گره کرده‌ای در مقابل دشمن هستند و دل‌های ما به واسطه محبت این شهیدان به انس و همدلی برای خدمت به جامعه می‌رسد، این اثر حضور شهید ناشی از زنده بودن اوست.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در قزوین در مراسم یادبود شهید تازه شناسایی شده شهید"حجت الاسلام آقاجانی" در شهر نرجه اظهار کرد: مجلس شهیدی بزرگوار است که از جهات مختلف مورد عنایت و تایید خدای متعال است فردی که خدای متعال، پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) تایید می‌کنند این شخص مقام و منزلت بزرگی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در دنیا انسان‌هایی هستند که مورد نکوهش خداوند قرار می‌گیرند و پست شمرده می‌شوند و خدای متعال در قرآن فرموده است این افراد گوشی کر، زبانی لال، چشمی کور و عقلی ناچیز دارند اما عده‌ای دیگر به حدی دارای مقام و ارزش هستند که دیگران باید به نظاره آنها بنشینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فردی که به امام علی(ع) علاقه دارد خداوند به او سربلندی و عزت عطا می‌کند، ابراز کرد: شهید مجاهد فی سبیل الله است که عزم خود را برای حضور در جبهه جنگ و دفاع از اسلام جزم کرده است.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند یکی از درب‌های بهشت جهاد در راه خداست و این درب را به روی هرکسی باز نمی‌کنند رزمندگان دوران مبارزات شاهنشاهی و دفاع مقدس باید قدر صبر و مقاومت و جهاد خود را در آن دوران بدانند زیرا خدای متعال درب جهاد با کفر و طاغوت را روی هرکسی باز نمی‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شهید آقاجانی با عملکرد خود در دوران دفاع مقدس و حتی پس از شهادتش روی عقیده و ایمان و انقلابی بودن مردم شهر نرجه تاثیرگذار بود.

وی اظهار کرد: قرآن کریم در برخی از آیات خود از ما می‌پرسد آیا آنهایی که می‌دانند و اهل علم و دانش هستند با کسانی که نمی‌دانند یکسان هستند این سوال نشان دهنده عالمانه بودن مسیر شهدا در دفاع از انقلاب و اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به تفسیر آیات جهادی قرآن کریم تصریح کرد: افرادی که در منازل خود نشستند و جنگ و جهاد و دفاع مقدس برای آنها معنایی ندارد و به زندگی دنیایی خود مشغولند با مجاهد در راه خدا که جان خود را در دست گرفته و به میدان دفاع رفته است، یکسان نیستند.

وی گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر هرکس در راه خدا علم فرا گیرد و آنچه را آموخته عمل کند و علم خود را به دیگران بیاموزد، این فرد در ملکوت آسمان‌ها با عظمت معرفی می‌شود، شهید آقاجانی مصداق این حدیث امام است.

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: طبق آیات قرآن به ما گفته می‌شود هرکس که در راه خدا کشته می‌شود او را مرده نپندارید بلکه این فرد زنده است و در نزد سفره برکات الهی در ملکوت اعلی روزی می‌گیرد.

وی با اشاره به سیره دنیاپرستان در دنیا تاکید کرد: عده‌ای در دنیا به دنبال مال پرستی، دنیادوستی، ظلم به دیگران، فسادگری، ضایع کردن حق مردم هستند این افراد در نگاه خدای متعال مرده‌اند و حتی پیامبر(ص) هم نمی‌تواند به این مردگان حرف الهی را بیاموزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهیدی که استخوان‌های او پس از ده‌ها سال به شهر ما بازمی‌گردد پاها و دستان ما به قوت این شهید توان ایستادگی و مبارزه را پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: این شهدا همچون مشت گره کرده‌ای در مقابل دشمن هستند و دل‌های ما به واسطه محبت این شهیدان به انس و همدلی برای خدمت به جامعه می‌رسد این اثر حضور شهید ناشی از زنده بودن اوست./873/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات