۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۱۹۹۹
آیت الله علوی گرگانی:

رییس جمهور دولتمردان را موظف به اجرای فرمایشات رهبر انقلاب کند/ دولت وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کند

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با بیان این که در انتخاب روش در جامعه حتما میزان و ملاک باید رهبری باشد، گفت: رییس جمهور باید این مسأله را تقویت کند و از اعضای دولت خود بخواهد که مطالبات پرخیر و فایده رهبر معظم انقلاب در جامعه پیاده شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور گفت: همه ما درد جامعه را داریم و می دانیم که جامعه چه مشکلات و کمبودهای دارد.

وی افزود: رییس جمهور می داند که جامعه دارای کمبودهای سختی است و جبران آن راهی ندارد مگر این که دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات در یک مسیر قرار بگیریم، جامعه در صورتی می تواند موفق شود که رشته واحده ای بر آن حاکم باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه همانند دانه های تسبیح هستند که اگر نخ تسبیح نباشد از هم می پاشد، اظهار داشت: در جامعه گروه های گوناگونی حضور دارند، برای انجام کارها باید همه در رشته واحد باشند و این رشته واحد رهبر معظم انقلاب هستند که مملکت به دست مبارک ایشان است.

وی ادامه داد: اگر بنا است که در کارهای جامعه موفقیت داشته باشیم همه گروه های جامعه باید در مسیر رهبری باشند و در خط رهبری قرار گیرند، افراد برای موفقیت باید نظر مبارک رهبر انقلاب را پیگیری کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: در انتخاب روش در جامعه حتما میزان و ملاک باید رهبری باشد البته می توان نظرات را به ایشان ارائه کرد، سفارش ما به رییس جمهور این است که در این مسیر احتیاط کند و مراقب باشد که خلاف نظرات رهبری انجام نشود و فرمایشات ایشان اجرایی شود، همچنان که تا کنون داشته اند اما تأکید می کنیم که بیشتر از این رعایت شود، رییس جمهور از مسیر آقا جدا نبوده و نیست و ان شاءالله در همین مسیر باشند.

وی عنوان کرد: رییس جمهور باید این مسأله را تقویت کند و از اعضای دولت خود بخواهد که منویات خیر و پرفایده رهبر معظم انقلاب در جامعه پیاده شود تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه باید بر اساس کار کارشناسی حل شود، برای حل مشکلات کارشناسان زمینه های گوناگون باید بنشینند و با هم فکری راه چاره ای بیندیشند، اقتصاد، امور اجتماعی و دینی مردم و جامعه بسیار مهم هستند و باید برای آن ها کار شود.

وی اضافه کرد: در این دوره دولت کار باید بهتر از گذشته باشد چون تجربیاتی به دست رییس جمهور و دولتمردان آمده که باید استفاده کنند، انتظار ما این است که کارهای جدیدتری از رییس جمهور ببینیم که جامعه بگوید رییس جمهور فعلی با گذشته تفاوت هایی داشته است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که دولتمردان باید وقت خود را برای رسیدگی به کار و حل مشکلات مردم صرف کنند، گفت: امروز مسائل کشور فوق العاده سخت و پیچیده شده است، فشارهایی بسیاری بر مردم وجود دارد و هرچه فشارهای بیشتری بر مردم باشد انتظارات بیشتر خواهد شد و توقعات بیشتر می شود.

وی افزود: اگر مردم زودتر در آسایش قرار داده شوند انتظارات کاهش پیدا می کند، کشور ما حا تورمی پیدا کرده است و با هر کس که صحبت می شود ناله می کند و گرفتاری دارد، فشار بر جامعه توقعات را بالا می برد و کار برای دولت سخت می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور حل شود، اظهار داشت: اگر کم و کاستی تا کنون بوده باید جبران شود، بنده برای دولتمردان دعا می کنم و توفیقات آن ها را از خداوند می خواهم، امدواریم شاهد حل مشکلات مردم باشیم که خداوند رضای خود را در رضای مردم قرار داده است.

وی خدمتگزاری به مردم را بالاترین نعمت دانست و تأکید کرد: خداوند نعمت های بسیاری به مردم کشور عنایت کرده است و در دنیای پرآشوب شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم، اگر خدایی نکرده نعمت رهبری را نداشته باشیم همه چیز از دست می رود./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات