۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۹۷۷
کارشناس دینی:

قرآن و روایات منبع هدایت هستند

حجت الاسلام عبدالحسین محمودی از قرآن و روایات به عنوان منابع هدایت نام برد و بر تأسی به این منابع نورانی تأکید کرد.
حجت الاسلام محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین محمودی در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت حضرت مسلم(ع) در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن عنوان کرد: آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) منبع هدایت، ارشاد و موعظه هستند.

وی افزود: تأسی بر این آیات و روایات می تواند انسان را در سختی ها یاری کرده و موجب هدایت بشر شود.

این کارشناس دینی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز به عنوان امام جامعه، برای مقابله با ظلم و انحرافات، زیر بار بیعت با یزید نرفت و با قیام خود، کفر و نفاق را تا انتهای تاریخ رسوا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع جهان اسلام در زمان امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: معاویه بعد از ظلم های فراوانی که در حق مسلمانان انجام داد، در ماه رجب سال 60 هجری به درک واصل شد و بعد از او شرایط جامعه اسلامی دچار تغییرات جدی شد و در مدینه، کوفه و دیگر شهرهای جامعه اسلامی، اعتراضات فراوانی به وجود آمد.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: معاویه به عهد و پیمانی که با امام حسن(ع) بسته بود وفادار نبود و حجر بن عدی و شیعیان را به شهادت رساند، حکومت را با قلدری تصاحب کرد و یزید را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد و همین موضوع نیز سبب به وجود آمدن اعتراضاتی در جهان اسلام بعد از مرگ معاویه شد.

وی تأکید کرد: شیعیان کوفه به عنوان اولین مردمی که به پا خاستند، در منزل سلیمان بن صرد خزاعی جمع شده و با نوشتن 12 هزار نامه به امام حسین(ع) از آن حضرت خواستند که به کوفه بیاید و امام نیز با سیاستی که به خرج دادند نماینده خود را فرستادند تا شرایط را سنجیده و سپس خودشان به سمت کوفه حرکت کنند.

این کارشناس دینی ادامه داد: بیش از 18 هزار مرد جنگی با حضرت مسلم(ع) نماینده امام حسین(ع) بیعت کردند و به میدان آمدند اما در کمتر از یک روز ایشان را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام محمودی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت مسلم(ع) در حالی که توانستند از افراد مختلف بیعت بگیرند اما تنها و غریب و مظلوم و با زبان تشنه به شهادت رسیدند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات