۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۵۲۱۰۹۷
مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان:

تهذیب گمشده امروز حوزه‌های علمیه است

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان گفت: متأسفانه تهذیب گمشده امروز حوزه‌های علمیه است؛ اما ما تلاش می‌کنیم با به کارگیری معاونان تهذیب در تمامی مدارس علمیه، تبیین اصول اخلاق اسلامی و الگوسازی، به تربیت علمای بزرگ در حوزه‌های علمیه کمک کنیم.
مدیر حوزه های علمیه استان سمنان مدیر حوزه های علمیه استان سمنان افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه دامغان افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه استان سمنان عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، مسؤول حوزه‌های علمیه، مدیران، اساتید، علما و طلاب حوزه‌های علمیه برادران این شهرستان در محل مدرسه علمیه امام صادق(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ فقری بالاتر از نبود یک عالم پاسخگو برای یک منطقه نیست، وجود علما و روحانیان و حوزه‌های علمیه برکاتی است که خداوند نصیب یک شهر می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این استان با همکاری مدیران مدارس برای آماده ساختن فضای مدارس علمیه استان برای تحصیل طلاب تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: هزار نفر طلاب برادر از سراسر کشور در 13 حوزه علمیه شهرهای مختلف استان سمنان از جمله سه مدرسه علوم دینی دامغان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط مطلوب آموزشی حوزه‌های علمیه استان و ذکر این مطلب که سمنان تنها استان کشور است که تمامی اساتید حوزه‌های علمیه آن دارای مجوز و حکم تدریس هستند، افزود: خوشبختانه در این استان حضور و فعالیت روحانیان و طلاب در عرصه‌های مختلف شایان توجه است، در حالی که در کشور تنها یک درصد مدارس شامل طرح امین شده‌اند 15 درصد از 1000 مدرسه استان سمنان از وجود روحانیان طرح امین بهره مند هستند.

حجت الاسلام مهدی‌نژاد حضور طلاب و روحانیان را براساس گزارش‌ها بسیار مطلوب و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: حق الزحمه روحانیان طرح امین از سوی مدیریت استان پرداخت می‌شود و ما به دنبال رشد تعداد مدارس امین و البته حضور طلاب و روحانیان در مدارس در قالب مشاوران مذهبی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه 200 طلبه و روحانی جوان در سطح استان در قالب طرح‌های آموزشی فرهنگی امین، هجرت، بینات، روشنا و ... به کارگیری شده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه تهذیب گمشده امروز حوزه‌های علمیه است و ما تلاش می‌کنیم با به کارگیری معاونان تهذیب در تمامی مدارس علمیه، تبیین اصول اخلاق اسلامی و الگوسازی، به تربیت علمایی بزرگ در حوزه‌های علمیه کمک کنیم./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات