۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۸۵۸
مدیر حوزه علمیه تبریز:

مدارس علمیه تبریز با کمبود ظرفیت مواجه هستند

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که در مدارس تبریز با کمبود ظرفیت مواجه هستیم، گفت: به عنوان مثال ظرفیت حقیقی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) ۳۰۰ نفر است، در حالی که امروز بیش از ۵۰۰ طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.
حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته تحصیلی با تلاش اساتید و همت طلاب، وضعیت این مدرسه علمیه از نظر علمی و آموزشی بسیار مطلوب بوده است.
وی با بیان این‌که در مدارس تبریز با کمبود ظرفیت مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام صادق(ع) تبریز یکی از محروم‌ترین مدارس علمیه تبریز محسوب می شود که هم از نظر تعداد مدرس و هم حجره دارای کمترین فضای آموزشی و خوابگاهی است.
حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که پذیرش طلبه در مدارس علمیه تبریز با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: 224 نفر تاکنون درخواست انتقالی  به مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) داده اند، در شرایطی که ظرفیت حقیقی این مرکز نتها 300 تفر است و امروز بیش از 500 طلبه در آن در حال تحصیل هستند.
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: 22 کلاس همزمان در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) دایر می شود که به دلیل کمبود فضای آموزشی برخی کلاس ها در کتابخانه یا نمازخانه برپا می شود. در این مرکز علوم دینی تعطیلی حتی در تابستان وجود ندارد.
وی با بیان این‌که
در ترم گذشته میانگین معدل طلاب حوزه علمیه مدرسه ولی‌عصر(عج) 48/15 بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدرسه علمیه 60 نفر دارای معدل بالای 19 و حدود 60 نفر با معدل 18 هستند و استعدادهای بسیار ارزشمندی در حوزه های علمیه تبریز وجود دارد که باید با برنامه مدون و هدفمند نخبه‌پروری در این مراکز اجرایی شود.
حجت الاسلام ناصری با اشاره به اهمیت مسائل پژوهشی در حوزه علمیه تبریز گفت: در عرصه تحقیق و پژوهش طلبگی توجه به موضوعات روز و مبتلابه مورد تأکید بوده که حاصل تمامی این تلاش ها انتشار دو کتاب گام اول و دوم است و این آثار برآیندی از مقالات برگزیده طلاب تبریز هستند.
وی با بیان این‌که دروس اخلاق در حوزه علمیه تبریز مهجور واقع شده است، گفت: انتظار داریم ریاست عالی حوزه علمیه استان عنایت ویژه ای برای گسترش دروس اخلاق در مدارس علمیه استان داشته باشند و از اساتید برجسته استان و قم در این زمینه دعوت به عمل آورند./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات