۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۰۸۵۷
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد تنوع برنامه ای با حفظ سنت ها در حوزه علمیه

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: باید تنوع برنامه ای در حوزه ایجاد شود تا در حوزه علمیه برای کسی که می خواهد مجتهد شود یا فردی که قصد دارد مبلغ و پژوهشگر شود، بستر مناسب وجود داشته باشد.
بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه علمیه امیر المومنین علیه السلام واقع در منطقه حیدره شهر همدان آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیه کشور شب گذشته در شورای استانی حوزه علمیه استان همدان، با اشاره به اهمیت تربیت در جامعه اظهار داشت: همه تربیت طلاب در مدارس اتفاق می افتد؛ به همین دلیل سیاست بر آن است که مدرسه اختیارات خوبی داشته باشد و در استان نیز اتکا بر روی مدارس باشد.

وی با بیان اینکه سیاست دوم ارتقای مدارس است، خاطرنشان کرد: همچنین احداث بناهای فکری و معرفتی و پاسخ به نیازها از اموری است که باید در حوزه های علمیه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: باید تنوع برنامه ای در حوزه ایجاد شود تا در حوزه علمیه برای کسی که می خواهد مجتهد شود یا فردی که قصد دارد مبلغ و پژوهشگر شود، بستر مناسب وجود داشته باشد.

وی ابراز داشت: در این راستا باید در نگاه سنتی، پرونده های نوین را گنجاند و امسال در بیش از 70 درس خارج پرونده مسائل مستحدثه ایجاد و پیگیری شود.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: آموزش های کاربردی مهارتی با نگاه ستادی در حال راه اندازی است که در این زمینه 250 ماموریت برای روحانیت تعریف شده که کارامدی طلاب را بالا می برد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات