۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۰۰۷۲
امام جمعه خاش:

برائت از مشرکان از ضروریات مناسک حج است

امام جمعه خاش موضوع برائت از مشرکان را یکی از ضروریات حج خواند و گفت: این روزها یکی از فلسفه‌های مهم حج حمایت از مظلوم، مقابله با ظالم و بیزاری از کفار است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش

حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به آیه "إِنَّ أَوَّلَ بَیْت وضِعُ لِلنَّاسِ اَلَذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکاَّ" گفت: اولین خانه ای که از جانب خداوند در روی زمین بنا شد خانه کعبه است.

وی در ادامه اضافه کرد: این خانه بهترین پایگاه معنویت است تا همه انسان‌ها اعم از فقیر و غنی، پیر و جوان، سیاه و سفید حول آن طواف کنند.

حجت الاسلام دهقان حج را یکی از پایه‌ها و ستون‌های دین مبین اسلام معرفی کرد و اذعان داشت: هرکسی‌ که مستطیع بوده و از استطاعت مالی و جسمی برخوردار باشد حج بر او واجب است.

وی با بیان اینکه کشور ایران همواره خواستار اتحاد و انسجام میان خود و عربستان است افزود: متأسفانه رژیم آل سعود با سیاست‌های نادرستی که در پیش گرفته و نابسامانی‌هایی که به وجود آورده، دشمنی خود را با ایران اعلام کرده است.

امام جمعه خاش با تأکید بر اینکه حج یک ‌مسأله عبادی و مذهبی است که نباید با مسائل سیاسی در هم آمیخته شود خاطرنشان کرد: حج یک واجب الهی است و ما موظف هستیم با حفظ عزت و امنیت به این فریضه واجب بپردازیم.

وی یادآور شد: داغی که در دل ایرانی‌ها به واسطه حادثه دردناک حج 94 پیش آمد فراموش نشدنی است؛ بنابراین باید امنیت و ایمنی حجاج ایرانی تأمین و تضمین شود.

حجت الاسلام دهقان رژیم آل سعود را جنایت‌کار خواند و گفت: این رژیم فقط دم از اسلام می زند؛ اما در عین حال مردم مظلوم شیعه را در کشورهایی مثل یمن و بحرین در وضعیت خفقان قرار داده است.

وی موضوع برائت از مشرکان که همواره مورد تأکید امام راحل بود را یکی از ضروریات مناسک حج خواند و بیان کرد: این روزها یکی از فلسفه‌های مهم حج به علت وقاحت رژیم آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی حمایت از مظلوم، مقابله با ظالم و بیزاری از کفار است.

امام جمعه خاش با بیان اینکه حج در کنار مناسک عبادی خود منافع اقتصادی هم برای کشور عربستان به همراه دارد عنوان کرد: بالاخره مدت زمانی که در آنجا حضور پیدا‌ می‌کنیم، ساختمانی که اجاره می‌شود، وسیله ایاب و ذهاب و خوراک و سایر موارد برای کشور عربستان منفعت اقتصادی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تنها کاری که از حجاج ایرانی بر‌می‌آید این است که حداقل سوغات را از کشور خودمان تهیه کنند و با خرید کالاهای باکیفیت و مناسب داخلی به اقتصاد کشور ضربه نزنند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات