۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۳۴۴

زنگ را اشتباه نزنيد

وزراي پيشنهادي دولت يازدهم زنگ را اشتباه مي‌زنند.
وزرا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، وزراي پيشنهادي دولت يازدهم زنگ را اشتباه مي‌زنند. نگاهي به گفته‌هاي اسحاق جهانگيري و ساير وزراي پيشنهادي در صحن علني مجلس هيچ رابطه‌اي با سخنان چندي پيش علي لاريجاني ندارد كه از دولت خواست حقايق اقتصادي را براي مردم بازگو كند. اين توصيه رئيس مجلس اما با «دگرخواني» دولتي‌ها مواجه شد و اشتباه وزراي پيشنهادي در «زمانبندي» موجب شده كه گويي امسال، سال 92 است.
 
نگاهي به سخنان اسحاق جهانگيري، محمد شريعتمداري، عباس آخوندي، بيژن نامدارزنگنه و... در جلسات رأي اعتماد مجلس يك ترجع‌بند ثابت دارد و آن هم اشاره به دولت دهم است. آمارها رديف مي‌‌شوند كه انحرافات بسياري دارد و درصدد است به‌جاي پاسخگويي به عملكرد خود، گذشته را زنده كند با ادبياتي شبيه به «ملت ايران يادتان است؟» الي ماشاءالله آمارها هم بسيار ساخته مي‌شود كه دولت سيزدهم نيز مي‌تواند بر آن تكيه كند زيرا سنگ‌بنايي كه دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم در اين باره بنيان نهاده‌اند، در حال تبديل شدن به رويه‌اي منحصر‌به‌فرد است كه فرافكني را جايگزين پاسخگويي مي‌كند.
 
وقتي از مسكن سؤال مي‌شود آمارهاي جديد رو مي‌شود، زماني كه نفت مورد پرسش است، آمارهاي متناقض از ميزان پرسنل اين صنعت گفته مي‌شود، ظرفيت خالي صنايع مطرح مي‌شود به دولت دهم كد مي‌شود، اينطور به نظر مي‌رسد دولتمردان پاسخي براي عملكرد خود ندارند و طبق رويه چهار سال گذشته خود، وقتي با سؤالي مواجه مي‌شوند، روضه دولت قبل را فرياد مي‌زنند. علي لاريجاني توصيه مي‌كند با مردم شفاف صحبت كنيد و بگوييد انقلاب اقتصادي در راه نيست ولي دولتي‌ها اعداد و ارقام خود را سانسور كرده و ارقام دولت گذشته را بيان مي‌كنند. وقتي هم گذشتگان آنها را دعوت به مناظره مي‌كنند هم پاسخي شنيده نمي‌شود.
 
اگر دولتمردان به اعداد خود اعتماد دارند و عملكرد گذشتگان را «خرابه» مي‌دانند، بهتر است براي يكبار هم كه شده، رو‌در‌روي آنها نشسته و عملكردها را روي دايره بريزند تا پاياني باشد بر يك رويه خسته‌كننده. همه علاقه دارند چه بود و چه شد، چه كسي كار كرد و چه كسي بار خدمت را بر زمين گذاشت، اين موارد سال‌هاست پرسش جامعه است و متأسفانه دولت يازدهم و دوازدهم از روشن شدن فضا فرار مي‌كنند. بايد با مردم شفاف و روراست بود، بايد گفت در چهار سال چه ميزان به بدهي‌هاي دولت اضافه شده، تورم چگونه كنترل شده است، چه ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده است، واردات از چين چه ميزان افزايش يافته است، بانك‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي در چه بحراني فرو رفته‌اند و قس عليهذا. دولت بايد اين موارد را صريح بيان كرده و رونمايي كند؛ از واقعياتي كه از آن فراري هستند.
 
خسته‌كننده شده است، اشاره به گذشته، زيرنويس كردن آدرس‌هاي اشتباهي، فرافكني و گاهي اوقات دروغگويي. با رويه‌اي كه دولت روحاني در حال طي كردن است، همه مشكلات كشور تا سال‌هاي آتي نيز توسط دولت‌هاي نهم و دهم مين‌گذاري شده و هيچ راه درماني براي آن نيست. رابطه با مردم بايد صيقل بخورد ولي انصافاً زنگ را اشتباه نزنيد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ
ارسال نظرات