۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۱۹۰۱۰
با سخنرانی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور؛

یادواره شهدای گرانقدر خطیرکوه مهدیشهر برگزار شد

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در یادواره شهدای گرانقدر خطیرکوه مهدیشهر گفت: آنچه لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد، عظمت عزت دلاورانی همچون شهید حججی در عین اسارت است.
رییس سازمان بسیج سازندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مهدیشهر، سردار نعمان غلامی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره 11 شهید والامقام خطیرکوه مهدیشهر، برگزاری یادواره‌های شهدا را یادآوری رشادت‌های شهدا از پیروزی انقلاب تا به امروز و حلقه پیوندی بین فرهنگ عاشورایی و مردم دانست و اظهار داشت: ملت ما ثابت کرده‌اند که بر عهد و پیمانشان با حسین بن علی(ع) پایبندند و دشمن با وجود تلاش بسیار نتوانسته به تفکر انقلابی ما خدشه‌ای وارد کند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی، گفت: شهادت این جوان رشید مدافع حرم و تصاویر آن نقطه عطفی شد برای آشکار شدن چهره پلید یزیدیان زمان در برابر آرامش و متانت حسینی شهید و آن را به الگویی برای جوانان مدافع حریم ولایت بدل کرد.

سردار غلامی با مقایسه چهره‌ی اسیران آمریکایی تا دندان مسلح در خلیج فارس و چهره‌ی شهید والامقام محسن حججی که با صلابت و غرور و عزت ملی به سوی قتلگاه خود پیش می‌رفت، ضمن تحسین شجاعت برخواسته از ایمان این شهید، تصریح کرد: حافظان این مرز و بوم با سلاحی از معنویت و توکل به خدا، عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی خاطر نشان کرد: آخرین تصاویر منتشر شده از شهید حججی تجسم عینی واقعه عاشورا است، درسی بزرگ برای افرادی که به فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت اعتقادی ندارند، تا به این یقین برسند که آنچه لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد، عظمت عزت در عین اسارت است؛ این روحیه استکبار جهانی را به زانو در می‌آورد و تا مادامی که این فرهنگ الگوی جوانان ما باشد، کشور از نگاه پلید زیاده‌خواهان و دشمنان در امان خواهد بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: دشمنان اسلام و ایران تمام توان نظامی و تسلیحاتی و رسانه‌ای خود را برای براندازی نطام اسلامی ما بکار می‌گیرند و هر روز برای برهم زدم آرامش و امنیت مثال زدنی ملت ایران نقشه‌ای شوم طراحی می‌کنند، اما فرزندان این سرزمین با هوشیاری و ولایت مداری اجازه دست درازی تجاوزگران یزیدی به مرزهای کشورمان را نخواهند داد.

غلامی با ستودن تلاش‌های مجموعه‌های مختلف و جوانان برای برگزاری یادواره‌های شهدا در جای جای کشور، خاطر نشان کرد: این آیین‌ها نه تنها بزرگداشت شهید و شهادت است بلکه فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگاه می‌دارد، همانا مادامی که جهان وجود دارد نبرد بین حق و باطل نیز هست و محسن‌های حججی نیز هستند./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات