۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۱۷۵۷۴
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی برای زوج‌های جوان در طرح «باهم»

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی به زوج‌های جوان در طرح «باهم» خبر داد.
اختتامیه دومین دوره باشگاه اجتماعی زوجین مشهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مشهد، جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد جمعه شب در حاشیه مراسم اختتامیه دومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «باهم» که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، گفت: اختتامیه دومین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «باهم»  با حضور زوج‌های شرکت‌کننده در این طرح برگزار شد، سال گذشته بیش از 3 هزار زوج مشهدی عضو این باشگاه بودند و در دوره دوم شاهد حضور 15 هزار زوج در بخش آموزش‌های عمومی و 4 هزار زوج در بخش تکمیلی بودیم.
وی در خصوص برنامه‌های این طرح اظهار کرد: برنامه‌های این طرح به این صورت بود که زوج‌ها پس از ثبت نام و تکمیل فرم مربوط، دوره آموزشی، که 5 موضوع روابط زناشویی، سبک زندگی، تفاوت‌های بنیادی بین زن و مرد و روش‌های ارتباط موثر در قالب‌های متنوع مانند اردو، کارگاه، همایش، بسته‌های فرهنگی، نقد فیلم و ... برگزارشد.
رئیسیان زاده اضافه کرد: دیگر دوره ارائه شده درباره فعالیت‌های اجتماعی است که زوجین با پشتوانه تجربیاتی که در این حوزه دارند، می‌توانند انجام دهند، به عنوان مثال قدرشناسی از نعمت‌ها و آن داشته‌هایی که در زندگی دارند را برایشان در قالب برنامه آموزشی تدارک دیده‌ایم، در قالب این طرح زوج‌ها به مراکزی مانند آسایشگاه‌های سالمندان یا معلولین یا جانبازان اعزام می‌شوند تا داشته‌های خود را بهتر بشناسند و قدرشناس این داشته‌ها باشند، یا هنر پذیرش اشتباهات و عذرخواهی آموزش داده می شود که به سراغ افرادی که از آن‌ها دلخوری دارند رفته و از آن‌ها بابت رفتار بد خود عذرخواهی کنند، این برنامه‌ها هم در قالب بازدیدهای مختلف و اردوهای فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.
قائم مقام سازمان فرهنگی هنری مشهد ارائه تسهیلات و تخفیفات را از دیگر خدمات به زوجین طرح باهم  خبر داد و اظهار داشت: این بسته اقتصادی و انگیزشی است که شامل اهدای وام قرض‌الحسنه به 150 زوج، بسته‌های هدایا برای 800 زوج، بسته تخفیفات رایزنی با یکسری از اتحادیه صنوف دخیل در برگزاری مراسم عروسی و ارائه تسهیلات و تخفیفات برای زوج‌هایی که برای جهیزیه کالای ایرانی می‌خرند، می باشد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح «باهم» در قالب بسته‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی است، تصریح کرد: این برنامه‌ها بنا به یکسری ضروریات برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شده است و ضرورت این برنامه‌ها این است که زوج‌هایی که در روزهای اول زندگی هستند، برای استحکام زندگی خود نیازمند آموزش‌هایی هستند که این مهارت‌ها را ما در قالب‌های برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به زوج‌ها ارائه کردیم.
وی با تاکید بر اینکه در برگزاری دوره‌های آموزشی این طرح از اساتید درجه یک ملی در حوزه مشاوره و امور خانواده استفاده شده است، گفت: این اساتید باعث می‌شوند تا کیفیت آموزش‌ها ارتقا یافته و در نهایت شاهد کاهش آمار طلاق در استان خراسان رضوی باشیم.
رئیسیان‌زاده با اشاره به آمار بالای طلاق در استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر آمار طلاق در 5 سال اول زندگی زوجین بوده است، مخاطبان ما زوج‌هایی هستند که در 2 سال اول زندگی مشترک خود قرار دارند./۹۷۰۵/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات