۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۱۷۴۲۲
رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

تنها ۲ درصد موقوفات کشور ویژه فعالیت‌های قرآنی است

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: متأسفانه تنها دو درصد موقوفات کشور با نیت فعالیت‌های قرآنی انجام شده است، خیران و واقفان نیک اندیش در زمینه گسترش فرهنگ و معارف قرآنی گام بردارند.
رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان سمنان که با حضور گسترده شیفتگان و فعالان فرهنگ قرآنی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، فرماندار، نماینده، روحانیان و جمعی از مدیران شهرستان دامغان در محل حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف سالانه 20 میلیارد تومان در بحث اشاعه فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه استراتژی نظام اسلامی ما حرکت به سوی قرآن است، خاطر نشان کرد: در سطح کشور به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه قرآن کریم شاهد هستیم و استان سمنان نیز در زمینه قرآن جایگاه بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد، قرآن مجید برای ما همچون برخی کشورها تشریفاتی نیست ما نیازمند کارگزاران و مدیرانی با اندیشه قرآنی هستیم.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته و با تلاش سازمان اوقاف برای تحقق بخشیدن به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در باب تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، قریب به 12 میلیون و 600 هزار علاقه مند در سامانه حفظ قرآن کریم این سازمان ثبت نام کرده‌اند، افزود: فعال سازی دو هزار مرکز قرآنی در سطح هشت هزار و 700 بقعه متبرکه در کشور و اجرای طرح توسعه موقوفات قرآنی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

حجت الاسلام حسینی با ذکر این مطلب که نظامات قرآنی باید در مسائل و تصمیمات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ما حاکم شود و رفتار و اندیشه و گفتار و کردارمان قرآنی باشد، تصریح کرد: قرآن باید در تمام شئون زندگی حاکم شود، بی‌تردید هیچ برکت و خیری برای انسان برابر بودن با قرآن نیست.

وی جدایی قرآن از اهل بیت را انحرافی تاریخی دانست که پس از پیامبر اکرم(ص) رخ داد و گفت: هرکدام از این دو ثقل مبارک را بگیریم، قابل جدایی از هم نیستند، قرآن بدون اهل بیت(ع) و اهل بیت بدون قرآن ما را به صلاح و رستگاری نمی‌رساند، امام حسینی که همه عاشق او هستیم تمام قیامش برای قرآن بود.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قریب به 70 درصد موقوفات کشور مربوط به برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) است، اضافه کرد: متأسفانه تنها دو درصد موقوفات کشور با نیت فعالیت‌های قرآنی انجام شده است، خیران و واقفان نیک اندیش در زمینه گسترش فرهنگ و معارف قرآنی گام بردارند./977/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات