۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۱۶۳۶۹
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

نماز مؤید و تایید کننده تمامی اعمال است

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: نخستین چیزی که در روز قیامت به خاطر آن انسان را محاسبه می کنند نماز است که اگر مورد قبول واقع شد تمامی اعمال تایید و اگر رد شد سایر اعمال وی نیز مردود خواهد شد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: نماز موید و تایید کنده قبولی تمامی اعمال است.

وی افزود: نماز یعنی پرستش و فرود آوردن سر تسلیم در برابر خالق است که این جز فرایض و واجبات دین مقدس اسلام است که به سیله آن ذکر خدا همواره در دل نماز گزار زنده خواهند ماند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: اولین چیزی که در روز قیامت به خاطر آن انسان را محاسبه می کنند نماز است که اگر مورد قبول واقع شد تمامی اعمال تایید، و اگر رد شد سایر اعمال وی نیز مردود خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد تاثیرات فراوانی دارد و مهمترین اثر نماز در قلب نمازگزار حس آرامش و داشتن قلبی بدون استرس و دغدغه است.

وی ادامه داد: وقتی فرد از طریق نماز روح خود را به سمت خالق بی همتا عروج می دهد احساس قدرت و عزت بالایی می کند بطوری که از هیچ شخص و قدرتی ترسی ندارد، مگر در مقابل حضرت حق که خالق او است و این ترس ناشی از شناخت جمال و جلال خداست.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه نماز بزرگترین مانع در مقابل گناه است، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ همانا نماز از فحشا و منکر باز مى‏ دارد و البتّه یاد خدا بزرگ‏تر است و خداوند آنچه را انجام مى ‏دهید مى‏ داند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: نماز با حضور قلب بسیار با ارزش است و داری این آثار همانند آرامش و دوری از گناه خواهد شد؛ ولی اگر صرفا هدف رفع تکلیف باشد علاوه بر اینکه مترتب آثار و برکات نماز نمی شود بلکه سبب گناه برای فرد نیز خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از گناهان کبیره سبک شمردن نماز است به طوری که خداوند در قرآن با هشدار صریح می فرماید؛ وای بر نمازگزارانی که نماز خود را سبک می شمارند و ائمه اطهار نیز در این باب احادیث و روایات متعددی دارند که یکی از مهمترین آن احادیث نرسیدن شفاعت آنها به کسی است که نماز را سبک می شمارد.

این مدرس حوزه بیان داشت: بین نماز و گناه رابطه ای وجود دارد که هر چقدر نماز قبول باشد شخص کمتر مرتکب گناه خواهد شد در این باره امام صادق(ع) می فرمایند؛ به اندازه‏ اى که نماز، انسان را از منکرات باز مى‏دارد، به همان اندازه قبول مى‏ شود.

وی در پایان تاکید کرد: نماز ستون دین و نور چشم مومن و در مقابل خاری در چشم دشمنان است؛ از این رو باید با اقامه و برپایی این فریضه الهی و آموزش و بیان برکات آن برای نسل جوان سلامت جامعه را تضمین کنیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات