۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۱۶۱۷۷
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

ترویج فرهنگ دینی و معارف اهل بیت وظیفه همه افراد جامعه است

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: زندگی اهل بیت سراسر درس اخلاق، ایثار، شجاعت، انسانیت، تعلیم و تربیت بوده و به جرات می توان گفت هیچ الگویی بهتر از این عزیزان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت وجود ندارد.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، امروز در دانشگاه ایلام، با تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: ایام ولادت یا شهادت ائمه اطهار فرصت مناسب برای بیان فضایل و مناقب این بزرگواران است.

وی افزود: ترویج فرهنگ دینی و معارف اهل بیت وظیفه همه ما است و باید در راستای نشر این فرهنگ و الگوسازی در جامعه از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

حجت الاسلام تقوایی خاطرنشان کرد: زندگی اهل بیت سراسر درس اخلاق، ایثار، شجاعت، انسانیت، تعلیم و تربیت است و به جرات می توان گفت هیچ الگویی بهتر از این عزیزان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت وجود ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: برگزاری مراسمات برای خاندان نبوت این فرصت را به ما می دهد که خود را با سیره زندگی این عزیزان مطابقت بدهیم و برای رسیدن به آنها تلاش کنیم زیرا که کمال انسانیت و انسان کامل در سیره زندگانی ائمه اطهار خلاصه شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه از دیر باز یکی از عواملی که انسان را در مهلکه نابودی و شقاوت قرار داده جهالت و نادانی و عدم بصیرت بوده است که اگر جامعه ای دچار جهالت شد همان جامعه ای می شود که عزیزان خدا را با نام دین به مسلخ کشاند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه  جامعه‌ای که بصیرت و آگاهی نداشته باشد به جایی می‌رسد که امام معصوم(ع) را به شهادت می‌رساند، تصریح کرد: یکی از اهرم‌هایی که همیشه دشمنان اسلام از آن استفاده کرده‌اند، جهالت و نادانی است.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: با مطالعه در سیره امیرمومنان(ع) در می بابیم که ایشان در مذمت جهل و کسب علم چه توصیه های داشته اند و بارها فرموده اند که دشمن از جهل شما استفاده کرده و بر شما غالب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم دشمنان نقشه های خود را عملی کنند، گفت: باید همانند اهل بیت با کار فرهنگی، استدلال منطقی و علمی و همچنین روشنگری اهداف دشمنان اسلام و نظام اسلامی را خنثی و بی اثر کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان کرد: انتخابات در ایران و همچنین همین مراسم تنفیذ بر خلاف تبلیغات مسموم دشمنان، نمایش بزرگی از مردم سالاری دینی در حکومت اسلامی است که متکی بر آرای مردم جامعه است.

حجت الاسلام تقوایی در پایان ابراز کرد: دولت دوازدهم ان شا الله با حضور در بین مردم و گوش فرادادن به توصیه های حکیمانه مقام معظم رهبری و تکیه بر نیروهای داخلی و توجه به نیروهای انقلابی کشور را در مسیر ترقی قرار داده و پاسخگوی مطالبات مردم باشد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات