۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۱۵۴۵۸
عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

ترفیع علمی و معنوی تشیع مرهون مجاهدت امام رضا است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ترفیع علمی، دینی و معنوی تشیع را مرهون مجاهدت های امام رضا(ع) دانست و بر تلاش علمی شیعیان در این مسیر تأکید کرد.
رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک میلاد امام رضا(ع) عنوان کرد: این زمان بهترین فرصت برای مطالعه ویژگی ها و علل هجرت عبادی سیاسی آن امام معصوم از مدینه به طوس است.

وی افزود: در عصر امام رضا(ع) عقاید تفکر اسلامی ناب دستخوش تفکرات الحاد و التقاط قرار گرفت و  آن حضرت در این سفر طولانی با حضور در میان لایه های مختلف جامعه، توانست از این فرصت استفاده کند و بالندگی علم اهل بیت(ع) و معارف صحیح قرآنی را نمایان و برای مردم تبیین کند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: امام رضا(ع) افزون بر ایجاد انسجام و یکپارچگی در میان گروه های مختلف امت اسلامی، تلاش فراوانی در راستای احیای ارزش های اسلامی انجام دادند و احیای سنت نماز عید، نماز جمعه، نقل حدیث، کتابت معانی اخبار، آیات مشکل قرآن و بسیاری از مسائل دیگر توسط آن حضرت صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ولادت امام رضا(ع) را بزرگترین جشن زمین و آسمان دانست و خاطرنشان کرد: این جشن بزرگ عاملی می شود تا تاریخچه مذهب بالنده تشیع توسط همه ادیان و مذاهب مورد مطالعه قرار گیرد و امیدواریم آستان قدس رضوی که در اوج عظمت قرار دارد و با اندیشه و تفکر ناب به نشر فرهنگ و مبانی دینی و معرفتی می پردازد از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کنار مضجع شریف آن امام بزرگوار، مکانی علمی است که لازم است در قالب نشست های مختلف که پیرامون امام شناسی برگزار می شود در رفع شبهات و پاسخ به پرسش های گوناگون تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام رضا(ع) با هجرت خود و جهاد و شهادت، مراحل تکامل انسان کامل را عینیت بخشیده و حرکت در این مسیر را به جامعه آموختند.

وی ابراز کرد: درسی که آن حضرت به جامعه دادند این بود که در راه ارزش ها باید همواره در حال جهاد بود و مجاهدت و شهادت را به جان خرید تا مبانی اسلام در جهان گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تأکید کرد: باید بدانیم ترفیع مقام علمی و دینی و معنوی تشیع مرهون حضور و مجاهدت های امام رضا(ع) است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب در پایان خاطرنشان کرد: همه هجمه های دشمن این هدف را دنبال می کرد که خراسان از دامن اسلام جدا شود اما امام رضا(ع) این اجازه را ندادند تا دشمنان به این خواسته شیطانی خود برسند و امروز مشهد قلب معنوی و فرهنگی جهان اسلام است./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات