۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۱۵۰۷۱
آیت الله خاتمی:

کج روی تعداد معدودی از روحانیان به حساب دین نوشته نشود

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: لباس روحانیت را بی‌حساب و کتاب نباید پوشید، بلکه باید وقتی آن را بر تن کردیم بتوانیم دین خود نسبت به آن را ادا کنیم.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب، اساتید و روحانیان تبریز در امامزاده سیدحمزه این شهر با اشاره به استعفای آیت الله شبستری و حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: جابه‌جایی مسؤولان و نخبگان یک امر کاملاً طبیعی است.
وی با تأکید بر این‌که جابه‌جایی نخبگان تغییر یک دولت نیست، بلکه تغییر یک مسؤولیت است، خاطرنشان کرد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که امامت جمعه مرکز استان را نیز بر عهده دارند، جایگاه ویژه‌ای دارند و امکان دارد مسؤولیت عوض شود ولی به آن معنی نیست که دولت و نظام عوض شده است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: روزی در تبریز آیات عظام ملکوتی، مشکینی و شبستری بودند و حالا حجت‌الاسلام آل‌هاشم است که نباید دچار تفرقه شد، من نگران خطری در تبریز هستم که قطعاً با تدبیر روحانیان اتفاق نخواهد افتاد، نگرانم عده ای که دلسوز نیستند با حمایت‌های پشت پرده به امام جمعه جدید بتازند و یا حالت برعکس اتفاق افتد که هر دو حالت خیانت است.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که زحمات 22 ساله آیت الله شبستری را نباید فراموش کرد، تصریح کرد: مواضع آن عالم مجاهد در جریان فتنه ۸۸ هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، همچنانکه حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نیز در تمامی صحبت‌های خود از آیت‌الله شبستری یاد کرده و قدردان زحمات وی بوده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که بنده در جریان دقیق فرآیند انتخاب نماینده ولی فقیه در استان از سوی مقام معظم رهبری بوده و هستم، تصریح کرد: آنچه مشخص است؛ جابه‌جایی نخبه در تبریز صورت گرفته و نباید مایه اختلاف باشد. روحانیت شناسنامه دین است و در تبلیغ مراقب باشید شناسنامه را خدشه‌دار نکنید.
آیت الله خاتمی با اشاره به این‌که اشتباه یک طلبه پای همه روحانیت نوشته می‌شود، افزود: مردم آگاه‌تر از گذشته هستند و تحت تاثیر القاهای دشمنان قرار نمی گیرند،، امروز مردم با بصیرت‌ روحانیت اصیل را با مرجعیت امام راحل و رهبر فرزانه می شناسند، امروز مردم می دانند که روحانیت اصیل به دنبال منافع خود نیست و به دنبال ترویج دین خدا و احقاق حقوق مردم است.
وی با انتقاد از دنیاگرایی برخی روحانیان گفت: مردم وقتی می‌بینند آن روحانی که پیش از این آه در بساط نداشت، اما اکنون چند ویلا و آپارتمان‌ دارد، دچار سوال می‌شوند؛ البته ما قدردان مردم هستیم که به خوبی می‌بینند و مطالبه می‌کنند که چگونه یک روحانی که قبلاً چیزی نداشته الان جزء میلیاردرها شده‌اند، چنین مردم مطالبه‌گری قابل تحسین هستند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: لباس روحانیت را بی‌حساب و کتاب نباید پوشید، بلکه باید وقتی آن را بر تن کردیم بتوانیم دین خود نسبت به آن را ادا کنیم؛ حرف‌هایی که آخوندها و روحانیت از چشم افتاده‌اند، واقعیت ندارد ولی قبول می‌کنیم که مردم با بصیرت شده‌اند. سؤال ما این است که چرا باید یک روحانی بدنام شود و آبروی خود و سایر هم لباس‌های خود را ببرد.
وی با بیان این‌که کج‌روی تعداد معدودی از روحانیان را نباید به حساب دین نوشت، گفت: خوبی‌های روحانیت در سبد خود روحانیت ریخته می‌شود ولی بدی‌هایش علاوه بر اینکه بر سبد خود و روحانیان دیگر ریخته می‌شود ؛موجب دیدگاه منفی دینی نیز می‌شود. دیده شده گاهی خود روحانی شئونات را رعایت می‌کند ولی اطرافیان او رعایت نمی‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که روحایان باید به خانواده‌های وقت بگذارند و در تربیت فرزندان مشارکت کنند، افزود: مبلغان دینی و روحانیان به جای سخنرانی های طولانی مدت، گاهی هم با برپایی مراسم پاسخگویی به سؤالات و شبهات جوانان در مسیر شبهه‌زدایی گام بردارند./935/د
۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات