۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۶۳۲

نگاه وارونه سینمای ایران به ازدواج موقت

نمونه های بسیاری از شوخی های جنسی در سینمای کشورمان وجود دارد که با وجود این آثار سینمایی و تلویزیونی دیگر نباید از اجرای سند۲۰۳۰ که به شدت به دنبال سکولار کردن جوامع اسلامی است واهمه داشت.
سینما

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل  از اندیشکده برهان، در این شماره قصد داریم به ذکر چند مثال از عادی سازی مسائل قبیح در سینمای ایران طی سال‌های قبل بپردازیم. مثال اول فیلم هایی مانند زندگی خصوصی اثر محمدحسین فرحبخش و زیر سقف دودی آخرین ساخته پوران درخشنده که به موضوع ازدواج موقت نگاهی کاملاً متهورانه دارد. فرحبخش و درخشنده آنچنان نگاهی وارونه به مقوله ازدواج موقت داشتند که انگار این سنت الهی حرام شمرده شده و انجام آن ظلمی بزرگ در حق جامعه است.

مثالی دیگر فیلمی سراسر ابتذال چون 50کیلو آلبالو ساخته مانی حقیقی که روابط دختر و پسر به طرزی کاملاً عادی نمایش داده می شود و ارزش و احترام سنت مقدس ازدواج را از بین می‌برد و آن را به سخره میگیرد.

همچنین سریال های نظیر ساختمان پزشکان که به طور آشکارا به تبلیغ همجنس گرایی و اشاعه نظریات فروید و داروین ( که بی شک این دو نفر در ظلالت و گمراهی امروز بشر سهم بزرگی دارند) پرداخته و سریالی مانند شمعدونی نیز دقیقا نسخه ی کپی شده از سریال خانواده مدرن است که در آمریکا ساخته شده. این سریال نیز کاملاً از سبک زندگی آمریکایی تبعیت می کند و از روابط بین محرم و نامحرم قبح زدایی می کند و آن را عادی جلوه می دهد.

در تمامی این مثال هایی که گفته شد حرفها و شوخی های جنسی نمود بسیار بارزی دارند و گویا امروزه هر فیلم برای تبدیل شدن به یک فیلم پر بیننده و پر فروش باید از شوخی ها و دیالوگ های جنسی به کررات استفاده کند که نمونه بارز آن فیلم گشت2 است که با وجود شوخی ها و دیالوگ های رکیک جنسی فروشی بالغ بر بیست میلیارد تومان را کسب کرد .

نمونه های بسیاری از آثار این چنینی در سینمای کشورمان وجود دارد که باعث نگرانی و ناراحتی است و با وجود این آثار سینمایی و تلویزیونی دیگر نباید از اجرای سند2030 که به شدت به دنبال سکولار کردن جوامع اسلامی است واهمه داشت.

طبق فرموده بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) : «ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالف هستیم»./998/د۱۰۲/س

ارسال نظرات