۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۳۴۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

خبرگزاری رسا دارای برنامه و قاعده روشن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: خبرگزاری و مؤسسه رسا، مجموعه‌ای دارای برنامه، قاعده و چشم‌انداز روشن است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا و هیأت همراه در تبریز با اشاره به فعالیت تخصصی خبرگزاری رسا در فضای رسانه‌ای کشور اظهار داشت: این رسانه دارای عقبه فکری محکم است.

وی با بیان این‌که خبرگزاری و مؤسسه رسا، مجموعه‌ای دارای برنامه، قاعده و چشم‌انداز روشن است، خاطرنشان کرد: اگر هر رسانه بتواند چشم‌اندازی بر اساس نیاز مخاطبان و جریان توسعه کشور بر اساس تحقیقات میدانی و شناخت دقیق از وضعیت جامعه برای خود تدوین کند، قطعا مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد.

محمدپور با بیان این‌که رسانه‌ها می‌توانند جریان توسعه کشور را جهت‌دهی کنند، افزود: رسانه‌ای می تواند به رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمل کند که متکی به خود باشد، به عبارت دیگر استقلال در مدیریت منابع دارای اهمیتی مضاعف است، اگر رسانه به لحاظ مالی مستقل باشد، وامدار هیچ کس یا جناحی نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: استقلال مالی رسانه‌ها موجب می شود تا فراز و نشیب های سیاسی و تغییر دولت ها نتواند خللی در رشد و توسعه ایجاد کند، اعتقاد داریم که حاکمیت تنها وظیفه سیاست‌گذاری، حمایت معنوی و نظارت را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر این‌که رسانه بخش مهمی از جریان فرهنگی کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: اگر رسانه در جریان‌سازی های فرهنگی جامعه مورد فراموشی واقع شود، دچار التهاب و مشکل خواهیم شد، باید راه‌ها و روش‌های اثرگذاری رسانه بر توسعه فرهنگی جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

محمدپور با بیان این‌که کار رسانه‌ای نیاز به حرفه‌ای‌گری دارد، افزود: فردی که کار فکری و خبری دارد، دیگر نباید به سراغ حوزه‌های دیگری از جمله بازاریابی برود، چراکه در این صورت رسالت خبری او مورد خدشه وارد خواهد شد، متأسفانه برخی رسانه‌ها جایگاه حقیقی خبرنگار و بازاریاب را هنوز درک نکرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تقویت و گسترش رسانه‌ها مورد تأکید دولت و جزء سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و معتقدیم فضای باز رسانه ای می تواند تمامی افراد علاقه‌مند به کار خبری را وارد میدان کند و البته فضای رقابتی ایجاد می شود.

گفتنی است، در ادامه این دیدار مدیرعامل، سردبیر، مدیر توسعه علمی و ارتباطات و مسؤول دفتر استانی خبرگزاری رسا به بیان نکته نظرات و ارایه گزارشی از فعالیت‌ها پرداختند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات