۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۳۴۲
امام جمعه شادگان:

آتش به اختیار باید به درستی برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام شرفی گفت: مقوله آتش به اختیار همچون مقوله های اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی در حقیقت ابتکار مهمی از سوی رهبر معظم انقلاب بود که باید برای جامعه تبیین شود.
آتش به اختیار

حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبیین مسأله آتش به اختیار، اظهار داشت: مقوله آتش به اختیار یکی از ابتکارات و پروژه های عظیم در امور فرهنگی و سیاسی کشور است که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد.

امام جمعه شادگان در ادامه افزود: مقوله آنش به اختیار مانند دیگر مقوله هایی مهمی همچون سبک زندگی اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری مطرح شد باید به آن اهمیت ویژه وخاصی داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان با تبیین بحث آتش به اختیار، ابراز داشت: مهمترین بحثی که در مسأله آتش به اختیار می توان از آن استخراخ کرد، مقوله فرهنگی و تهاجم فرهنگی است که باید هوشمندانه مقابل حیله گری های دشمنان ایستاد.

حجت الاسلام شرفی با اشاره بصیرت افزایی درباره آتش به اختیار در جامعه، گفت: مسؤولان فرهنگی و دلسوزان انقلاب اسلامی مقوله آتش به اختیار را در جهت بصیرت افزایی برای مردم به ویژیه جوانان در قالب همایش ها و برنامه ها تبیین کنند.

وی درباره اهمیت به فرمایشات رهبری در رابطه با مسأله آتش به اختیار و دیگر مقوله های جامعه، خاطرنشان کرد: اگر ملت ما در همه زمینه ها به ویژه مسائل روز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به بیانات گوهربار رهبر معظم انقلاب گوش دهند، قطعا از گزند دشمنان به دور خواهند بود و مقوله هایی همچون آتش به اختیار را به خوبی و تمیزی انجام خواهند داد.

امام جمعه شادگان با تشریح مسائل فرهنگی و رسیدگی به این امور در کشور، تصریح کرد: در کشور ما به ویژه استان خوزستان مردم وجوانان انقلابی در بحث فعالیت های نشر فرهنگ دینی و اسلامی تلاش های فراوانی می کنند اما متاسفانه از لحاظ بودجه های فرهنگی از سوی مسؤولان مربوطه حمایت نمی شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان با انتقاد از بی توجهی مسؤولان به مقوله فرهنگ، ابراز داشت: متاسفانه برخی از موسسات فرهنگی، یا بودجه ندارند و یا از بودجه خیلی کمی برخوردار می شوند اما با این حال، مراکز فرهنگی در حال فعالیت در جهت نشر دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت الاسلام شرفی در پایان با اشاره به مقوله فضای مجازی و ماهواره ها، اظهار داشت: فضای مجازی با اینکه آثار منفی دارد اما می توانیم از این پدیده جهت فرصتی مطلوب برای نشر دین اسلام و فعالیت های اجتماعی براساس مکتب اسلام، استفاده کنیم اما در بحث ماهواره ها متاسفانه اغلب شبکه ها برای جامعه، مخرب و منفی هستند./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات